تلگرام وصل است / قطع اینترنت نداریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قطعی تلگرام را شایعه ای بیش ندانست و گفت: این شایعه هفته گذشته بود و هم اینک تلگرام وصل است و هیچ مشکلی ندارد.

به گزارش ریسک نیوزوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قطعی تلگرام را شایعه ای بیش ندانست و گفت: این شایعه هفته گذشته بود و هم اینک تلگرام وصل است و هیچ مشکلی ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز جمعه در حاشیه رای دادن به نامزدهای موردنظر خود در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی در خصوص قطعی ارتباط اینترنتی در برخی از نقاط کشور گفت: طبق برنامه ریزی که برای این انتخابات کردیم از سه ماه قبل کمیته ای در وزارت ارتباطات تشکیل دادیم چون در آن زمان تصور می کردیم انتخابات الکترونیک انجام می شود در پی آن بودیم تا خودمان را برای کمک به دوستان در وزارت کشور و سراسر کشور آماده کنیم.
وی اضافه کرد: البته تصمیم بر این شد که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار نشود اما امکانات ما امکانات آماده ای است.
واعظی همچنین ادامه داد: شایعه شده بود که اینترنت قطع می شود؛ اینترنت را که مردم تنها برای انتخابات استفاده نمی کنند، اینترنت تبدیل به ابزاری شده برای همه استادان، دانشجویان، همکاری هایی که در رابطه با مسایل اقتصادی وجود دارد و نیز موضوع های متعدد دیگر؛ بنا بر این، ما بنای قطع اینترنت را نداریم.
وزیر ارتباطات افزود: هم اینک اینترنت در سراسر کشور وصل است و اگر در یک نقطه ای اختلالی هم باشد، در روزهای دیگر هم ممکن است چنین مشکلی رخ دهد که ارتباطی به انتخابات ندارد و بلافاصله اینها را برطرف می کنیم.
واعظی ادامه داد: ستاد ما در وزارت ارتباطات شبانه روزی کار می کند؛ تاکنون گزارشی از قطعی اینترنت به من نداده اند و اگر هم باشد بلافاصله رفع می شود.
وی در خصوص شایعه قطعی تلگرام هم گفت: این شایعه در هفته گذشته بود اما هم اینک تلگرام وصل است و مشکلی وجود ندارد؛ به مردم و کاندیداها گفتیم که کانال تلگرام را باز نگه می داریم، شما هم از آن استفاده انتخاباتی نکنید و مردم خیلی رعایت کردند.
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی هم اظهار داشت: از چند ماه قبل جلسات مشترکی با وزارت کشور داشتیم و همه مقدمات لازم را فراهم کردیم؛ از نظر شبکه و زیرساخت همه چیز آماده است و هیچ مشکلی نداریم.
وی ادامه داد: با جلسات مشترکی که با وزارت کشور در ارتباط با برگزاری الکترونیکی انتخابات داشتم و تجهیزاتی خریداری شده بود، در این ارتباط هم وزارت کشور آماده است لذا از نظر فنی و زیرساختی، کشور آمادگی دارد تا انتخابات را الکترونیکی برگزار کند اما این که بین وزارت کشور و شورای نگهبان چه بحث هایی بود و نتیجه اش این شد که انتخابات الکترونیکی برگزار نشود را باید از دوستان ذیربط بپرسید.
وزیر ارتباطات همچنین با بیان این که روند انتخابات قانونی است گفت: باید به نتیجه انتخابات احترام گذاشته شود.
واعظی در توصیه به برندگان و بازندگان انتخابات اظهار داشت: اعتقادم بر این است که روند انتخابات ما از روز اول تاکنون یک روند قانونی است و اگر هم هر کسی در این روند اختلافی و نظری دارد ما باید به قانون احترام بگذاریم.
وی افزود: خواهشم از همه کسانی که کاندیدا شدند و خود را در معرض رای مردم قرار دادند این است که به نتیجه انتخابات و هر چه که مقامات رسمی و قانونی کشور اعلام کردند احترام گذاشته شود و مورد تایید همگان باشد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

69  −    =  59