موسسه اعتباری «او.کا.ب» اتریش سرمایه‌گذاری در ایران را بیمه می کند

با پیاده سازی مدل «جی۴»

موسسه اعتباری «او.کا.ب» سرمایه‌گذاری شرکت‌های اتریشی در ایران را تا 95 درصد میزان سرمایه‌گذاری تضمین و با نرخ کم بیمه می‌کند. این موسسه بهره گیری از تجهیزات اتریشی و غیراتریشی را در شرایط بیمه لحاظ نمی کند.

به گزارش ریسک نیوز، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از رایزنی بانک های «اوبر بانک»، «آستریا»، «ارسته بانک» و «رایفایزن یا آر-زد-بی» برای ورود به ایران و اقدام موسسه اعتباری «او.کا.ب» برای بیمه سرمایه‌گذاری شرکت های اتریشی در کشور ما خبر داد.

«ناصر ریاحی» در نطق پیش از دستور سیزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، درباره تمایل بانک‌های اتریشی برای همکاری با ایران گفت: یکی از این بانک‌ها «اوبر بانک» اتریش است که دفتر مرکزی آن در شهر «لینس» قرار دارد و متعلق به گروه «وست آلپاین» است.

وی افزود: این بانک در زمان تحریم نیز مراودات اندکی با بانک‌های ایرانی داشت و با توجه به بدهی پیشین دهها میلیون یورویی شرکت وست آلپاین به بانک مرکزی ما، امکان ادامه فعالیت بانکی وجود دارد.

به گفته وی، این بانک به مراوده و باز کردن حساب برای با همه بانک‌های غیرتحریمی ایران علاقه مند است.

ریاحی اضافه کرد: بانک «آستریا» نیز با چند بانک ایرانی برای آغاز همکاری صحبت کرده است و آمادگی لازم را دارد.

این مسئول ادامه داد: «ارسته بانک» اتریش نیز به همکاری با ایران علاقه نشان داده است و اگر بانک مرکزی در آن پول بلوکه کند، ال.‌سی قبول می کند و به شرکت‌های اتریشی برای قبول ال.‌سی مدت دار، چند برابر مبلغ بلوکه شده خط اعتباری یک ساله می دهد.
وی گفت: این بانک با چند بانک داخلی برای آغاز همکاری مذاکره کرده است.

ریاحی ادامه داد: بانک «رایفایزن یا آر.زد.بی» از بزرگ ترین بانک‌های اتریش در زمینه سرمایه‌گذاری فعال است و با بورس‌های لندن و ترکیه همکاری می‌کند؛ نماینده خاورمیانه این بانک اسفندماه گذشته همراه هیات اقتصادی ترکیه به ایران آمد و با چند کارگزار بورس برای ورود و معامله در بورس تهران نشست هایی داشت.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: موسسه اعتباری «او.کا.ب» سرمایه‌گذاری شرکت‌های اتریشی در ایران را تا 95 درصد میزان سرمایه‌گذاری تضمین و با نرخ کم بیمه می‌کند. این موسسه بهره گیری از تجهیزات اتریشی و غیراتریشی را در شرایط بیمه لحاظ نمی کند.

وی افزود: این مدل که از آن با نام «جی4» یاد می‌شود، فقط برای کشورهای اروپایی خارج از اتحادیه اروپا و خارج از سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (او‌.ای.‌سی.‌دی- OECD) قابل اجراست که اکنون شامل ایران نیز می‌شود.

ریاحی گفت: شرکت‌ های اتریشی پس از دریافت بیمه نامه از این موسسه می‌توانند تا صد درصد میزان سرمایه‌گذاری خود از بانک‌های تجاری وام دریافت کنند. همچنین در صورت صادرات کالای سرمایه‌ای به ایران به شرطی که حداقل یک‌سوم آن کالا اتریشی باشد به همان ترتیب عمل می شود.

به گزارش ایرنا، هیات اقتصادی 110 نفره بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در دومین هفته امسال به اتریش رفتند و در همایش اقتصادی دو کشور، سمینار آشنایی با جنبه های مختلف مدیریت و برنامه ریزی شهر وین و نشست تخصصی با مسئولان بانک مرکزی اتریش شرکت کردند.
آنها همچنین هشت یادداشت تفاهم همکاری به ارزش بیش از دو میلیارد یورو امضا کردند.
قرار بود رئیس جمهوری اسلامی ایران فروردین ماه در صدر هیات سیاسی- اقتصادی به اتریش سفر کند اما سفر وی به دلایل امنیتی و برای انجام هماهنگی های بیشتر لغو شد؛ با این حال هیات اقتصادی برنامه های از پیش تعیین شده خود را اجرا کرد.
اتریش کشوری محصور در خشکی در شرق اروپای مرکزی است و با کشورهای چک، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لیختن اشتاین، اسلواکی، اسلونی و سوئیس هم مرز است.
این کشور از نظر تولید ناخالص داخلی در مقام بیست و هفتم دنیا قرار دارد و حدود 28 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از ارزش افزوده بخش صنعت حاصل می شود؛ در این بخش، بیشترین سهم به ترتیب به تولید فلزات پایه و مصنوعات فلزی، ماشین آلات صنعتی، غذایی، آشامیدنی و دخانیات، تجهیزات حمل و نقل، تولید کاغذ و محصولات کاغذی و تولید تجهیزات الکتریکی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  5  =  4