ساختار فعلی صنعت بیمه مشوق خلاقیت نیست

ساختار و مدیریت حاکم بر صنعت بیمه تشویق کننده خلاقیت و درنوردیدن حوزه های جدید نیست. در صنعت بیمه سرمایه های اجتماعی و منابع انسانی جهت خلاقیت و حرکت فعالانه بسیج نمی شوند و فرهنگ سازمانی، تمایل به وضع موجود دارد.

به گزارش ریسک نیوز،از دیگر چالش های صنعت بیمه، عدم تمایل صنعت به ورود به حوزه های نو و شناسایی و پوشش ریسک های جدید است.

ساختار و مدیریت حاکم بر صنعت بیمه تشویق کننده خلاقیت و درنوردیدن حوزه های جدید نیست. در صنعت بیمه سرمایه های اجتماعی و منابع انسانی جهت خلاقیت و حرکت فعالانه بسیج نمی شوند و فرهنگ سازمانی، تمایل به وضع موجود دارد.

کارمزدهای پرداختی (سیاست های جبران خدمت) به شبکه فروش و کارکنان صنعت، برای حضور در عرصه های جدید انگیزاننده نیست و از همه مهمتر ساختار سازمانی و دانش فنی جهت شناسایی نیازهای موجود و طراحی و عرضه محصولات و یا حتی شکل جدید و فرآیندی نوین در ارایه محصولات فعلی وجود ندارد.

اتکای صنعت بیمه به بیمه های اتومبیل و به خصوص بیمه شخص ثالث با سهم 42/2% از کل پرتفوی صنعت و ضریب خسارت 106% است  و در کنار آن بیمه های درمان (با سهم 19/7% و ضریب خسارت 94/5% در سال 93)مورد توجه قرار گرفته است.

این دو رشته بیمه ای  در سال 93، به تنهایی تقریبا 62% درصد پرتفوی صنعت را به خود اختصاص داده است. با لحاظ سهم حدود 43 درصدی بیمه ثالث (اجباری)، عمق چالش موجود احساس خواهد شد.

با توجه به ضریب خسارت بالا به خصوص در بیمه های اتومبیل و درمان، عدم افزایش نرخ بیمه شخص ثالث ، افزایش نمایی و جهشی تعرفه های درمان، نرخ شکنی تعرفه ای در رشته های با ضریب خسارت بالا و ارایه نرخ های غیر فنی در سایر حوزه های بیمه ای، ضمن کاهش حاشیه سود شرکت های بیمه ، جریان وجوه نقد  در صنعت بیمه به خصوص در سال 94 با چالش مواجه خواهد شد؛ در نتیجه، بیشتر فعالیت و دغدغه مدیریت مالی شرکت های بیمه به جای تمرکز بر سرمایه گذاری بهینه به سمت مدیریت نقدینگی به جهت پرداخت به موقع خسارات، کارمزد نمایندگان، هزینه حقوق کارکنان معطوف خواهد شد./ برگرفته از کانال سامانه مقالات و تازه های صنعت بیمه

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  6  =  2