‌پیش‌فروش بلیت قطارهای‌ تیرماه با نرخ‌های جدید از ‌۲۴ خرداد‌

پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یکم تا ۳۱ تیرماه سال جاری، به صورت اینترنتی و حضوری، از روز شنبه ۲۴ خرداد در سراسر کشور آغاز می‌شود.

پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یکم تا 31 تیر‌ سال جاری، به صورت اینترنتی و حضوری، از روز 24 خرداد ‌در سراسر کشور با نرخ‌های جدید، آغاز می شود.

طبق مصوبه و ابلاغ شورای عالی ترابری، نرخ بلیت قطار به درخواست شرکت‌های ریلی با توجه به افزایش هزینه‌ها از اول تیرماه 99 به صورت متوسط 20 درصد افزایش می‌یابد.

پیش از این شرکت‌های ریلی با توجه به افزایش هزینه‌ها، رشد قیمت قطعات ناوگان و همچنین الزام فاصله‌گذاری اجتماعی بابت جلوگیری از شیوع کرونا درخواست افزایش قیمت بلیت قطار تا 60 درصد را به راه‌آهن ارائه دادند. 

شرکت‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پس از بررسی موضوع باافزایش 40 درصدی قیمت بلیت‌ها موافقت کرد و بابت تأیید به شورای عالی ترابری فرستاد.

شورای عالی ترابری نیز پس از بررسی همه جوانب، با افزایش متوسط 20 درصدی قیمت بلیت قطارها موافقت و این افزایش قیمت را ابلاغ کرد.

طبق گفته معاون مسافری راه‌آهن، با همکاری شرکت‌های ریلی، مقرر شد این افزایش قیمت بلیت از اول تیرماه 99 اعمال شود.

‌پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از ساعت 10 صبح روز شنبه 24 تیرماه از طریق اینترنت‌ و مراکز مجاز فروش بلیت قطار به صورت حضوری در سراسر کشور انجام خواهد شد.

طبق اعلام راه‌آهن، به منظور حفظ سلامت مسافران و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، طرح فاصله گذاری اجتماعی در قطارهای مسافری اجرا می‌شود؛ هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به صورت شبانه روزی با سامانه صدای مسافر راه آهن با شماره تلفن 5149 تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی www.rai.ir مراجعه کنند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  7