رشد شاخص کل بورس امروز ۹9/02/21

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه با افزایش 23 هزار و 75 واحد به رقم 1 میلیون و 43 هزار و 292 واحد رسید.

افزایش 23 هزار واحدی شاخص بورس تهران  

بورس اوراق بهادار تهران که این روزها در روند رکورد زنی و رو به رشد قرار دارد، امروز هم در پایان معاملات با افزایش قابل توجه 23 هزار و 75 واحد به رقم 1 میلیون و 43 هزار و 292 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل با معیار هم وزن با افزایش 5 هزار و 497 واحد به رقم 324 هزار و 878 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 3 هزار و 916 تریلیون تومان رسید.


بورس تهران

امروز معامله‌گران بورس 6.9 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1 میلیون و 337 هزار نوبت معامله و به ارزش 11هزار و 322 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به 5 هزار و 504 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران بیش از 16 هزار و 826 میلیارد تومان داد و ستد و معامله انجام دادند که البته همه این رقم پول جدید نیست و روزانه حدود 1500 میلیارد تومان پول جدید وارد بورس و فرابورس می‌شود.

اقبال مردم به بورس اوراق بهادار تهران و سرمایه‌گذاری در بورس را باید به فال نیک گرفت، زیرا اگر پول‌های سرگردان که حجم نقدینگی در کشور به 2400 هزار میلیارد تومان رسیده، بخواهد وارد بازارهایی مانند مسکن، طلا، ارز و یا بازارهای کالایی شود باعث تورم وحشتناک و یا احتکار کالا و مسکن و تغییر کاربری زمین کشاورزی می‌شود، اما وقتی پول‌های سرگردان وارد بازار سرمایه می‌شود، بالاخره در جریان تولید و تامین نقدینگی شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس که به حدود 700 شرکت می‌رسند اختصاص می‌یابد. 

رئیس سازمان بورس همچنین از مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ درخواست کرده از فرصت طلایی حضور مردم در بورس بهترین استفاده را کرده و با انتشار اوراق مالی و یا حق تقدم و یا عرضه سهام جدید هم به عمق بازار کمک کنند و هم از نقدینگی که از این طریق به دست می‌آید، به اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت تولید و نوسازی خطوط تولید اقدام کند که در آن صورت می‌توان گفت سیل نقدینگی در بورس باعث آبادانی شرکت‌های بورسی و فرابورسی می‌شود.

امروز شاخص قیمت در بورس تهران بر اساس معیار وزنی ارزشی 2.2 درصد رشد کرده و به رقم 277 هزار و 473 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم وزن 1.7 درصد تقویت شده و به رقم 215 هزار و 560 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 2.8 درصد به رقم یک میلیون و 324 هزار و 407 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش 3.3 درصدی به رقم 765 هزار و 519 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با 0.6 درصد رشد به رقم 2 میلیون و 100 هزار و 177 واحد رسید.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس، شستا، گل‌گهر، بانک ملت، چادرملو همگی در تقویت شاخص بورس بیشترین اثر را داشته و نماد پتروشیمی خلیج فارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک ملت، بانک تجارت، فولاد مبارکه، ملی‌مس ایران، پالایشگاه نفت اصفهان، بانک صادرات و توسعه معادن و فلزات بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات 190 واحد رشد کرده و به رقم 11 هزار و 704 واحد رسید.

ارزش بازار اول ودوم فرابورس ایران به بیش از 736 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از 3.3 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 838 هزار معامله و به ارزش 5 هزار و 562 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی میدکو، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد هرمزگان، بیمه پاسارگاد، پالایش نفت لاوان، همگی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای نیروی برق دماوند و پتروشیمی تندگویان در کاهش شاخص فرابورس مؤثر بودند.

نمادهای پربیننده در فرابورس امروز شامل ذوب‌آهن اصفهان، سیمان لار سبزوار، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، توسعه وعمران استان کرمان، آهن و فولاد ارفع، کارخانجات صنعتی تبرک، هلدینگ معدنی خاورمیانه و ریل‌پرداز سیر، بوده‌اند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  4  =  4