پیش بینی رشد منفی ۴۰ درصدی اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم ۲۰۲۰

اقتصاددان ها بر اساس این فرضیه که اختلال های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا تا ماه ژوئن از بین می رود، بهبود شرایط اقتصادی را برای نیمه دوم سال میلادی جاری پیش بینی می کنند. آنها اشاره می کنند تعداد افرادی که به دنبال مزایای بیکاری هستند تنها طی سه هفته به ۱۶.۸ میلیون نفر رسیده است.

اقتصاددان های جی پی مورگان پیش بینی می کنند تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۴۰ درصد کاهش یابد و نرخ بیکاری در آوریل ۲۰ درصد بالا رود.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی اقتصاددان های جی پی مورگان پیش بینی بد بینانه تری منتشر کرده اند که طبق آن تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۴۰ درصد کاهش می‌یابد و نرخ بیکاری در آوریل ۲۰ درصد بالا می رود. به این ترتیب، ۲۵ میلیون شغل از دست می رود.

این اقتصاددانها در پیش بینی قبلی خود کاهش تولید ناخالص داخلی را ۲۵ درصد اعلام کرده بودند.

ولی اقتصاددان ها بر اساس این فرضیه که اختلال های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا تا ماه ژوئن از بین می رود، بهبود شرایط اقتصادی را برای نیمه دوم سال میلادی جاری پیش بینی می کنند. آنها اشاره می کنند تعداد افرادی که به دنبال مزایای بیکاری هستند تنها طی سه هفته به ۱۶.۸ میلیون نفر رسیده است.

این اقتصاددان ها در گزارش خود نوشتند:« با اطلاعاتی که در دست داریم، به نظر می رسد گزارش اشتغال ماه آوریل نشان دهد ۲۵ میلیون شغل از ماه مارس از دست رفته باشد و نرخ بیکاری به ۲۰ درصد برسد. با توجه به کاهش ساعت های کاری در این سه ماهه، حالا به‌دنبال ۴۰- درصد رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم هستیم که نسبت به پیش‌بینی قبلی ۲۵- درصدپایین آمده است».

اقتصاد دان های جی پی مورگان انتظار دارندرشد اقتصادی در سه ماهه سوم ۲۳ درصد رشد داشته باشد و این رقم در سه ماهه چهارم به ۱۳ درصد برسد.

به طور کلی، اقتصاددان ها به سختی تاثیر تعطیلی های ناشی از انتشار ویروس کرونا را ارزیابی و بسیاری پیش‌بینی‌های خود را بارها اصلاح کرده اند. تعدادی از شرکت ها حالا ضربه اقتصادی ناشی از این بحران را در سه ماهه دوم بیش از ۳۰ درصد می دانند که بی سابقه است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

88  −    =  79