شورای بیمه استرالیا ویروس کرونا را یک فاجعه خواند!

شورای بیمه استرالیا (ICA) رسماً تاکید کرد که شیوع ویروس کرونا و معرفی آن به عنوان یک پاندمی توسط سازمان بهداشت جهانی، “فاجعه‌ای برای صنعت بیمه” است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از  «ری‌اینشورنس نیوز»،این شورا خاطرنشان کرد كه اکنون نمی‌توان میزان مطالبات و خسارت‌های مربوط به انتشار بیماری کووید19 را به طور دقیق اعلام کرد؛ اما با این حال، گروهی موظف شده است تا جدیدترین اطلاعات را در این زمینه جمع‌آوری کند.

این شورا همچنین نکات جدیدی را درباره ریسک‌های قابل پوشش توسط بیمه‌نامه‌های مختلف و ریسک‌های پیش روی شرکت‌های بیمه بیان کرد. در این گزارش تصریح شد كه برخی از بیمه‌نامه‌های مربوط به توقف کسب‌وکار در دوران تعطیلی مشاغل به دلیل برخی ریسک‌ها، مانند بیماری‌های عفونی، به خوبی عمل می‌کند.

بر اساس مطالعه شورای بیمه استرالیا، از سال 2005 تا سال 2006 صنعت بیمه جهانی مواردی را به عنوان استثناء در حوزه خسارات ناشی از قرنطینه اعلام کرد که احتمالاً اغلب بیمه‌نامه‌های کشور استرالیا را نیز شامل شده بود.

شورای بیمه استرالیا همچنین خاطرنشان كرد كه بیشتر بیمه‌نامه‌های مسافرتی نه تنها مواردی را مانند شیوع بیماری‌های عفونی، اپیدمی‌ها و پاندمی‌ها را شامل نمی‌شوند، بلکه با اخطارهای دولت نسبت به مسافرت به مناطق خاص، محدودیت‌هایی را نیز در پی دارند.

در این میان، بیمه‌نامه‌هایی که پیش از همه‌گیری کووید19 خریداری‌ شده‌اند، ممکن است هزینه‌های مربوط به این بیماری را برای مسافران در خارج از کشور پوشش دهد، اما بعید است آن دسته از بیمه‌نامه‌هایی را که پس از شیوع این بیماری خریداری شده‌اند، مسافرانی را پوشش دهند که در خارج از کشور هستند و یا قصد دارند با این بیمه‌ها به مناطق درگیر با این بیماری مسافرت کنند.

شورای بیمه استرالیا معتقد است که هیچ گونه مشکل و مورد استثنایی در بیمه‌نامه‌های زندگی وجود ندارد که، در صورت پیروی از تذکرات دولت، مانع از پرداخت هزینه مطالبات مربوط به بیماری کووید19 شود.

                                                 

مترجم: فرزانه اسکندریان / ریسک نیوز

منبع: ری‌اینشورنش نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  9