جنگ تجاری با آمریکا اعتبار چین را بالا برد!

با وجود تشدید جنگ تجاری با آمریکا، رتبه اعتباری چین بهبود یافت.

به نقل از راشا تودی، موسسه رتبه بندی " اس اند پی" در گزارش جدید خود از اقتصاد چین با اشاره به باقی ماندن سطح تولیدات ناخالص داخلی این کشور در سطح بالاتر از میزان انظتار، رتبه اعتباری این کشور را به " A+" ارتقا داد. این موسسه در گزارش خود با اعلام این‌که رتبه اعتباری این کشور در کوتاه مدت نیز بهبود یافته است، نرخ رشد اقتصادی چین در سه سال‌اینده را بالای پنج درصد پیش‌بینی کرد و افزود که با توجه به روند مثبت کاهش کسری بودجه، انظتار می‌رود عملکرد مثبت اقتصاد چین تا چهار سال ‌آینده نیز ادامه داشته باشد.

موسسه اس اند پی هم چنین اعلام کرده است که امید کمی برای حل و فصل مناقشات تجاری بین امریکا و چین در کوتاه مدت وجود دارد و این بدان معناست که دراینده، رشد بخش تولید و جذب سرمایه خارجی در صنایع صادرات محور چین با کاهش محسوس مواجه خواهند شد. از سوی دیگر محدودیت های اعمال شده از طرف آمریکا برای انتقال فناوری های نوین به چین می‌تواند بر روی رشد اقتصادی این کشور تاثیر بگذارد و به همین دلیل لازم است مسئولان چینی با اصلاحات ساختاری بیشتر، بنیان های اقتصادی خود را تقویت کنند.

با این حال اس اند پی با هشدار نسبت به پیامدهای جنگ تجاری با امریکا هشدار داده است که تداوم اختلافات پکن و واشنگتن می‌تواند رشد اقتصادی هر دو طرف را کاهش دهد. جنگ تجاری بین دو اقتصاد نخست جهان باعث افزایش ریسک های موجود بر سر راه اقتصاد جهانی نیز خواهد شد و دامنه آن با توجه به شدت درگیری و کشیده شدن آن به محدوده سرمایه گذاری احتمالا فراتر از محدوده دو کشور خواهد بود.

لازم به ذکر است که مذاکرات تجایر بین آمریکا و چین پس از یک وقفه دو ماهه از سر گرفته می‌شود اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که امید به حل و فصل زودهنگام این منازعات بسیار کم است. پیش‌تر وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در سخنرانی خود در سازمان ملل با انتقاد از رویکرد یک‌جانبه آمریکا در مسائل بین المللی گفته بود که جنگ تجاری بین دو کشور، رشد اقتصادی کل جهان را با خطرات زیادی روبرو کرده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×  1  =