تفاوت معنادار سرمایه گذاری آی تی در بیمه و بانک // پارادوکس مهندسان آی تی و بیمه چی ها

در پنل نقش فناوری اطلاعات در ضریب نفوذ بیمه مطرح شد؛

صلاحی نژاد: در ایران در سال ۹۷ درآمدهای بانکی حدود ۲ برابر صنعت بیمه بوده، اما سرمایه گذاری در حوزه IT در بانک ۲۰ برابر بیمه بوده است و متوسط سرمایه گذاری انجام شده در صنعت بیمه حدود ۰.۵ در صد از درآمد آن بوده است./// قره خانی: در تقاطع تکنولوژی با صنعت بیمه، مشکل این است که هرکدام از یک اردوگاه آمده اند،مهندسان صنعت بیمه را نمیشناسند و بیمه چی ها، مهندسی نمی دانند!

قره خانی، معاون توسعه بازار بیمه رازی در پانل تخصصی نقش فناوری اطلاعات در ضریب نفوذ بیمه که در اولین روز همایش سالانه بیمه در دانشگاه الزهرا برگزار شد در رابطه با نقش بلاک چین ها در صنعت بیمه عنوان کرد:
در تقاطع تکنولوژی با صنعت بیمه، مشکل این است که هرکدام از یک اردوگاه آمده اند،مهندسان صنعت بیمه را نمیشناسند و بیمه چی ها، مهندسی نمی دانند!
وی ادامه داد:  تنها کاری که باید در این زمینه صورت گیرد این است که از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده کنیم.
در این رابطه، تکنولوژی بلاک چین یکی از ۱۵ تکنولوژی هایی است که وارد صنعت بیمه شده است و باید از این تکنولوژی ها استفاده کنیم.
قره خانی در رابطه با تفاوت بلاک چین و بیت کوین عنوان کرد: در واقع یکی از اولین کاربردهای بلاک چین، بیت کوین است.
همچنین در رابطه با محورهای اصلی بلاک چین به چهار محور ارزهای دیجیتالی، ثبت اطلاعات، امنیت و اسمارت کانتراکت ها اشاره کرد.
قره خانی توضیح داد که در بستر بلاک چین، خود بلاک چین برای پیگیری جرایم و خسارات اقدام می کند.
وی در ادامه به اپلیکیشن های جهانی که روی بلاک چین تعریف شده اند اشاره کرد، اپلیکیشن هایی چون Beendst که خانه های اشتراکی را ارائه می دهد، Guarde timeخدمات کشتیرانی، fidentiax بازار بیمه نامه های قابل معامله، Dynamis( مبتنی بر اترلیوم) که بر اساس اطللاعات موجود در پروفایل لینکدین اشخاص، بیمه بیکاری آن ها را پرداخت می کند. Lemonade که پس از شناسایی مورد بیمه، در ۳ ثانیه، خسارت را پرداخت می کند و Teambrella که بیمه حیوانات خانگی است.
معاون بیمه رازی در آخر عنوان کرد: استفاده از تکنولوژی های جدید به طور فردی حاصل نمی شود و فعالیتی شبکه ای است که صنعت بیمه می تواند در آن وارد شود.

به گفته وی ارزش فعلی اقتصاد مشارکتی در حدود ۵۷،۶ میلیارد دلار تخمین زده شده و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۵ این رقم به ۳۳۵ میلیارد دلار افزایش یابد.
وی افزود: صنعت بیمه می تواند با ورود به این حوزه نفش کاتالیزوری داشته و موجب تدوین و ارائه محصولات و خدمات نوین بیمه ای منطبق با نیاز مشتریان شده و افزایش ضریب اطمینان را به همراه خواهد داشت.

صلاحی نژاد، مدیرعامل بیمه ملت در رابطه با سرمایه گذاری بانک و بیمه بر فناوری اطلاعات عنوان کرد: در آمریکای شمالی طی سال ها ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸  به ترتیب ۷۳ میلیارد و ۸۲ میلیارد در صنعت بیمه در حوزه فناوری اطلاعات سرمایه گذاری شده است و این ارقام برای اروپا ۶۹ میلیارد و ۷۳ میلیارد بوده است. این در حالیست که در ایران در سال ۹۷ درآمدهای بانکی حدود ۲ برابر صنعت بیمه بوده، اما سرمایه گذاری در حوزه IT در بانک ۲۰ برابر بیمه بوده است و متوسط سرمایه گذاری انجام شده در صنعت بیمه حدود ۰.۵ در صد از درآمد آن بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1