مقالات
مقالات
شبکه فروش و ارزشآفرینی دیجیتال
اگرچه در حال حاضر، فناوری اطلاعات امکان اتصال به بازیگران جدید و گفتوگوی پلتفرمها از طریق زبان API را فراهم کرده…
پایههای توسعه گفتمان
وجود ذینفعان جدید در قالب رفتارهای جدید و به ناچار حذف مدلهای قدیمی و ذینفعانی که نتوانند خود را متحول کنند…
تعامل آفریدنی است
تردید نباید کرد که تعامل خلق کردنی است و اینگونه نیست که تنها با یک حضور تعامل شکل گیرد. همان اشتباهی که برخی…
توجه به «ریسک تغییر» در جابجایی رئیس کل
یکی از چالش هایی که نزد اهالی بیمه -و کلا در ایران- کمتر بدان توجه می شود مقوله« ریسک تغییر» است؛ بدین معنی که ما…
زلزلههای شدید و یادآوری آمادگی مالی برای مقابله با حوادث طبیعی/ سید محمدرضا…
بیمههای اجباری در حوزههای ریسک منجر به توسعه ریسک و تسکین موضوع ریسک نامساعد میشود. از طرفی آگاهی عمومی و…
واکاوی بروکرهای صنعت بیمه /حمیدرضا چراغعلی پور
سالهای سال تابلو نمایندگان مختلف بیمه ای را در سطح شهرها مشاهده می نمودم . در حالیکه نمی دانستم سالها بعد خود در…
دو راهی حق بیمه , تورم/ حامد حسنوند
فارغ از رقابت بیمه گران که آنها را مجبور کرده برای بقای در بازار، اهرمی جز تقلیل حق بیمه ها نداشته باشند زخم های…
ضرورت طراحی مدل داینامیک برای استخراج نرخ کارمزد/ محمود فراهانی
شورای عالی بیمه باید این افق را در نظر داشته باشد که هدف نهایی تغییر نرخها نیست بلکه رسیدن به مدلی است که در نهایت…
چرا شرکتهای بیمه نمیتوانند نمایندگان خود را بیمه تامین اجتماعی کنند؟/ علی فرزین
قرارداد نمایندگان بیمه، بطور قطع از نوع قراردادهای پیمانکاری شناخته نمیشود چرا که اختیار عملی که مقاطعهکاران در…
تاثیر رویکردهای مدرن در صنعت بیمه بر فعالیت مدیریت ریسک/الهه پرنلو
از آنجا که تغییرات در نیازهای مشتریان و پیشرفت های تکنولوژیکی بر مدل های تجاری شرکتهای بیمه تأثیر می گذارد منجر به…
تحلیلی بر نحوه کشف فساد در فرآیندهای اداری و مالی شبکه فروش بیمه/حمیدرضا چراغعلی…
در برخی از مواقع ارتباط فی مابین رئیس و یا معاون شعبه با یکی از نمایندگان تحت نظارت موجب ایجاد حلقه ی فساد می گردد…
ذخیره گیری در صنعت بیمه؛ روش ها ، ابهامات و راهکارها/رسول رحمتی نودهی
برای شناخت دقیقتر واژه ذخیره گیری ، باید گفت که موسسات بیمه مکلفاند برای ایفای تمامی تعهداتی که به موجب…