ارتش عراق حمله داعش به جنوب موصل را دفع کرد

نظامیان ارتش عراق موفق شده‌اند حملۀ تروریست‌های تکفیری داعش را به شهری در جنوب موصل دفع کنند.

به گزارش ریسک نیوز،

به نقل از الفرات عراق، وزارت دفاع این کشور روز دوشنبه (5 مهر) در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای ارتش حملۀ تروریست‌های داعش را به شهر قَیّاره دفع کرده و در این عملیات شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

 

بر اساس این گزارش، 32 دستگاه خودروی تروریست‌ها نیز در این عملیات منهدم شد و شمار نامعلومی از تروریست‌های داعش از منطقه فرار کردند.

 

نیروهای عراق در اواخر آگوست 2016 شهر قیّاره را از اشغال داعش آزاد کردند.

 

قیّاره که در سال 2014 به اشغال داعش درآمد، در ساحل غربی رودخانۀ دجله، حدود 60 کیلومتری جنوب موصل، آخرین پایگاه باقیماندۀ داعش در شمال عراق، قرار دارد.

 

این در حالی است که نیروهای عراق برای عملیاتی گسترده جهت آزادسازی موصل آماده می‌شوند.

 

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، بارها وعده داده است نظامیان عراق تا پایان سال جاری میلادی این شهر را از تصرف داعش آزاد خواهند کرد.

 

نظامیان عراق همچنین در ساعات اولیۀ روز دوشنبه حملۀ دیگری از داعش را در استان صلاح‌الدین در شمال بغداد خنثی کردند.

 

نیروهای امنیتی در گفت‌وگو با خبرنگار وب‌سایت السومریّۀ عراق از دفع حملۀ داعش به شهر الزاویه در صلاح الدین خبر دادند و افزودند تروریست‌ها در درگیری با نیروهای عراقی تلفات سنگینی متحمل شدند.

 

این تحولات در حالی صورت می‌گیرند که ارتش عراق روز یکشنبه در عملیات‌های مختلف در این کشور حدود 141 تروریست داعش را به هلاکت رساندند.

 

بخش‌هایی از شمال و غرب عراق بعد از حملات داعش به این کشور در ژوئن سال 2014، صحنۀ خشونت و ناآرامی بوده است.

 

نظامیان ارتش عراق و مبارزان «یگان‌های داوطلب مردمی» در عملیات‌های مشترک سعی دارند مناطق اشغال‌شدۀ این کشور را از ستیزه‌جویان تروریست بازپس گیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×  1  =