کشف بیش از ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در فارس

ماموران انتظامی استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال کالای قاچاق در این استان کشف کردند.

به گزارش ریسک نیوز،به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس، فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وجود کالای قاچاق در یک انبار در شهر کازرون، ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضایی از انبار مورد نظر بازرسی کردند.
سرهنگ رجبعلی رزمجویی افزود: در این انبار مقادیری کالای قاچاق شامل 119 تن و 650کیلوگرم بادام زمینی، 55 تن و 700 کیلوگرم تخمه آفتابگردان، 152 تن و 340 کیلوگرم عدس، هفت تن و 500 کیلوگرم نخود، 9 تن و 950 کیلوگرم پودر نارگیل و 12تن برنج خارجی که فاقد مدارک گمرکی بود، کشف شد.
وی گفت: ارزش این کالاهای مکشوفه 20 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده و پرونده متشکله در این زمینه به مرجع قضایی ارسال شده است.
بنا به گزارش دیگری از معاونت فرماندهی انتظامی فارس، فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده فیروزآباد به سمت شیراز، به چهار دستگاه تریلر کشنده شک و آنها را متوقف و در بازرسی از این وسایل نقلیه 84 تن برنج قاچاق کشف کردند.
سرهنگ حسین ارجمند مزیدی، ارزش این محموله قاچاق را سه میلیارد و 500 میلیون ریال بیان کرد و افزود: رانندگان خودروهای حامل این کالای قاچاق دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
همچنین در گزارش دیگری از این معاونت به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان مُهر آمده است: ماموران پاسگاه بخش اسیر این شهرستان در اجرای طرح کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه تریلر شک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ مسعود ظهرابی افزود: در بازرسی از خودرو یاد شده 520 کیسه 40 کیلوگرمی برنج خارجی قاچاق به وزن 20 تن و 800 کیلوگرم برنج که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بود، کشف شد.
او گفت: ارزش این محموله قاچاق یک میلیارد و 50 میلیون ریال برآورد شده و در ارتباط با آن یک قاچاقچی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شده است.
بر اساس گزارش دیگری از این معاونت، فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: در اجرای طرح مبارزه با کالای دخانی قاچاق و برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان در بازرسی از 2 مغازه عرضه کننده کالاهای دخانی در شهر جهرم، 141بسته ناس و 45 هزار نخ انواع سیگارهای خارجی قاچاق کشف و 2 متهم را دستگیر کردند.
به گفته سرهنگ عبدالعظیم انصاری، ارزش ریالی این کالاهای دخانی مکشوفه 120 میلیون ریال است.
ناس یا نسوار نام یک ماده گیاهی اعتیادآور است که با برگ تنباکو ساخته می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×  2  =