تولید داروی ایرانی در روسیه آغاز شد

خط تولید داروی نوساخت ایرانی درمان ام اس با حضور سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه در شهر سن پترزبورگ روسیه آغاز شد.

به گزارش ریسک نیوز،براساس برنامه ریزی و طراحی انجام شده برای همکاری‌های تهران و مسکو در این خط تولید که امروز (چهارشنبه) با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه به بهره برداری رسید، طرف ایرانی انتقال فناوری تولید ماده اولیه داروی فینگولیمود را براساس توافق انجام شده با شریک روسی خود اجرا می‌کند.

براساس این همکاری، مواد اولیه این دارو براساس بالاترین استانداردهای جهانی مورد تائید سازمان های بین المللی قابل عرضه به بازار دارویی روسیه و دیگر کشورها تولید خواهد شد.

همچنین روز پنجشنبه در جریان مذاکرات هاشمی با ورورنیکا اسکوورتسوا وزیر بهداشت روسیه دو پروتکل روابط دارویی و تجهیزات پزشکی و یک برنامه اقدام عملیاتی همکاری های بهداشتی بین دولتی و همچنین 12 سند از سوی بخش‌های خصوصی دو کشور در مسکو امضا خواهد شد.

این اسناد در چارچوب امضای تفاهم نامه مربوط به همکاری بخش های بهداشت و درمان دو کشور نهایی شده است که آذرماه سال گذشته و درجریان سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران مورد توافق قرار گرفت.

در چارچوب این توافق‌ها تاکنون چندین هیات روسی و ایرانی با سفر متقابل مذاکرات گسترده‌ای را برای توسعه همکاری‌ها انجام داده‌اند که تشکیل کارگروه مشترک دارویی و تجهیزات پزشکی بین دو کشور از دستاوردهای آن است.

همچنین براساس برنامه تنظیم شده، قرار است وزیر بهداشت در مسکو با گروهی از پزشکان ایرانی مقیم روسیه دیدار و از یک مرکز پیشرفته مغزی  بازدید کند.

توسعه بیشتر همکاری‌ها در حوزه سلامت و درمان، تجهیزات پزشکی، تبادل تجربیات و شناسایی عرصه‌های نو برای گسترش روابط در این بخش‌ها از دیگر محورهای مذاکرات وزیر بهداشت با مقام‌های روسیه در سفر دو روزه به این کشور اعلام شده است.

محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، مصطفی قائمی رئیس انستیتو پاستور، عباس زارع نژاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، محمود بیگلر مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی، فرزاد پیرویان معاون سازمان غذا و دارو، حسام الدین مدنی مسئول پیگیری امور حوزه سلامت در روسیه، فریدالدین تهرانچی معاون اجرایی امور بین المللی و فرشته زراعتی رئیس اداره همکاری‌های علمی وزارت بهداشت اعضای هیات ایرانی در سفر به این کشور هستند که امروز آغاز شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +  2  =