کشتی های جنگی ایران به باکو رفتند

برای نخستین بار ناو گروهی از منطقه چهارم نیروی دریایی صبح یکشنبه ۲۵ مهر با پیام صلح و دوستی عازم بندر باکو کشور جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایرنا: برای نخستین بار ناو گروهی از منطقه چهارم نیروی دریایی صبح یکشنبه 25 مهر با پیام صلح و دوستی عازم بندر باکو کشور جمهوری آذربایجان شد.

ناوشکن دماوند با هدف انتقال پیام صلح و دوستی به کشورهای حاشیه دریای خزر و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب های خزر روز یکشنبه 25 مهر 1395 عازم باکو شد.

ناوشکن دماوند حدود 100 متر طول و بیش از یک هزار و 300 تن وزن دارد و از کاربردی ترین ناوشکن های موجود در دنیا محسوب می شود.

سخنان فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش ایران

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی در آیین اعزام این ناوگروه گفت : اعزام این ناوگروه نشان دهنده شکل گیری اتفاقات و تغییراتی درحوزه دریای خزر است .

امیر دریادار افشین رضایی حداد اظهار کرد : اینها حاصل اتفاق خاص یک روزه نیست و پیامهای خاص خود و نتیجه گیری خاص خود را دارد .

وی تصریح کرد : اعزام ناوگروه هایی به این شکل با پیام صلح و دوستی بیانگر این است که دریای خزر امن است و ارتباط متقابل و حسن هم جواری در آن حرف اول را می زند چیزی که هر کشوری آرزوی آن را دارد.

وی خطاب به نیروهای عازم این ماموریت گفت: حضور شما درکشورهای حاشیه دریای خزر بیانگر این است که جمهوری اسلامی اعتقاد دارد بهترین زمینه برای صلح و دوستی و گفت و گو درباره آن فراهم است.

فرمانده ناوگان شمال با بیان این که پنج کشور حاشیه خزر وظیفه دارند حافظ صلح و امنیت این دریا باشند خاطرنشان کرد: شما عزیزان پیام رسان هستید و می روید که عملا نشان دهید برای برادران مسلمان خود در جمهوری آذربایجان پیغام برادری و برابری و صلح دارید .

امیر دریادار رضایی حداد با اشاره به این که در گذشته چنین دیدگاهی در دریای خز وجود نداشت افزود: این تجهیزات به دست دانشمندان جوان ایران ساخته شد و در اختیار نیروی دریایی قرار گرفت تا بتواند در دریای خزر ماموریتهای خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی اظهار کرد : کشورهایی که در آن حضور پیدا می کنید انتظار دارند از شما اقتدار توانمندی و غرور و توانایی ببینند.

فرمانده ناوگان شمال خاطرنشان کرد : شما می توانید با دستان توانای خود و با رهنمودهای رهبری و بدون کمک غیر کارهای بزرگ انجام دهید.

امیر دریادار رضایی حداد تاکید کرد : تمام شرایط برای انتقال این پیام از جانب شما به برادران ما در کشور اعزامی وجود دارد.

وی تصریح کرد: این پیام ،همدلی و همکاری و دوستی ها را بیشتر و منافع مشترک را زیاد می کند.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی افزود: ما با آذربایجان سوای مرز خشکی مرز آبی نیز داریم و ارتباط راهبردی مخصوصا در امور اقتصادی و تجاری داریم و شما می توانید در نیل به این هدف به هر دو کشور کمک کنید و باید دست یه دست هم شرایط را بهتر از گذشته افزایش دهیم.

ناوشکن دماوند با هدف انتقال پیام صلح و دوستی به کشورهای حاشیه دریای خزر و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب های خزر روز یکشنبه 25 مهر 1395 عازم باکو شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  61  =  62