پاسخ فانی درباره حذف درس حسین فهمیده

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حذف درس حسین فهمیده از کتاب‌های درسی در دستور کار نیست، گفت: امروز دانش‌آموزان الگوهای فراوانی از شهدا دارند و شهید فهمیده نمونه‌ای از این عزیزان است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس: علی‌اصغر فانی صبح امروز در کنگره ملی سرداران و 3000 شهید خراسان شمالی در محل دهکده مقاومت بسیج با یادآوری اینکه ما در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که یک‌ سوم دانش‌آموزان در جبهه‌ها حضور داشتند، تاکید کرد: اساسا این‌یک افسانه نبوده، بلکه واقعیت‌هایی بوده که رخ‌ داده است.

فانی بیان داشت: نوجوانان ما در آن دوران به‌یادماندنی با تغییر دادن سن شناسنامه‌ای خود، برای رفتن به جبهه‌ها تلاش می‌کردند و این مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه تک‌تک خانواده‌های شهدا به شهید خود افتخار می‌کنند، گفت: به‌ طور قطع ملتی که این روحیه را دارند، شکست‌ناپذیر هستند و ما در دوران دفاع مقدس این را نشان دادیم.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: ما واقعا خاطرات، واقعیت‌ها و انسان‌هایی را دیدیم که هرکدامشان الگو هستند و امروز دانش‌آموزان الگوهای فراوانی از شهدا دارند و شهید فهمیده نمونه‌ای از آن بوده که به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی رهبر ما بودند.

وی با بیان اینکه حذف درس حسین فهمیده از کتاب‌های درسی در دستور کار نیست، ادامه داد: 417 شهید استان و 71 شهید فرهنگی الگویی برای دانش‌آموزان و معلمان هستند و آثار و برکات این شهدا به چشم می‌خورد و ما اگر توفیقاتی در برنامه‌های فرهنگی در کشور داریم، به برکت خون شهدا بوده است.

فانی اظهار کرد: سالی که گذشت 700 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و هر کدام از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در راهیان نور سفیری در بین دانش‌آموزان و جامعه بوده و این افتخار بزرگی است.

وی گفت: البته سوء تفاهمی در بین رسانه‌ها درخصوص بخش حسین فهمیده در کتاب درسی صورت گرفته بود و ما در 12 سال آموزش‌وپرورش دروسی تدریس شده و بعضا مؤلفان پیشنهاداتی درخصوص دروس و پایه‌ها و جابه‌جایی آنها ارائه می‌کنند، از این‌رو اساسا هیچ تغییری در برنامه و دروس درسی انجام‌ نشده و با قوت باقی است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به فرازهایی از منویات رهبری در خصوص شهید و شهادت گفت: به خاطر همین بوده که ما در اسفندماه کنگره شهدا را در استان‌ها برگزار می‌کنیم و زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا تداوم‌بخش راه این شهداست و لذا این تکلیف بر عهده همه و دستگاه تعلیم و تربیت بوده که مسوولیت تربیت 13.5 میلیون دانش‌آموز را دارد، ازاین‌رو باید در راستای اشاعه روحیه گذشت و ایثار تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقش آموزش‌وپرورش بر اساس سند تحول نظام آموزش‌وپرورش در حوزه تعلیم و تربیت نقش مهمی است، افزود: این وزارتخانه درخصوص تعلیم و تربیت تکالیفی داشته که از جمله آن، تربیت انسانی مومن و متعهد به معاد است.

فانی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش در سراسر دنیا وظایفی داشته که برخی از آنها همچون انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر، مشترک است، افزود: آموزش‌وپرورش برای آنکه بتواند این فرهنگ را اشاعه کند، از طریق کتاب‌ها، یادواره‌ها، کنگره‌ها، تجلیل از ایثارگران و پیگیری مسائل حقوقی ایثارگران را در حال اجرا دارد.

وی با اشاره به اینکه یک‌سوم از جامعه آموزش‌وپرورش از ایثارگران هستند، اضافه کرد: ما بیش از 15 هزار فرزند شهید در مدارس داشته و همچنین فرزندان ایثارگران را در جامعه داریم و طبق آمار بیشترین خانواده ایثارگران در بین وزارتخانه‌ها در آموزش و پرورش هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: امروز کشور نیاز به وحدت حول محور شهدا دارد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک تکلیف است.

فانی با اشاره به اهتمام وزارت آموزش‌وپرورش به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت بیان داشت: در این راستا وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان یکی از دستگاه‌های برتر درخصوص اشاعه فرهنگ ایثار و شهدا  انتخاب‌ شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +  1  =