شورای عالی بیمه دومین آیین نامه اجرایی قانون جدید بیمه شخص ثالث را تدوین کرد

یش نویس آیین نامه اجرایی و حق بیمه مربوط به بیمه نامه حوادث راننده مسبب حادثه موضوع ماده ۳ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۱۳۹۵ “ با پیشنهاد بیمه مرکزی در جلسه ۲۵ مهرماه شورای عالی بیمه که به ریاست همتی برگزار شد، مطرح و به تایید شورا رسید.

به گزارش ریسک نیوز از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در این جلسه که با حضور همه اعضای شورای عالی بیمه تشکیل شد، مقرر گردید پیش نویس مذکور پس از تصویب در هیئت وزیران برای اجرا به شرکت های بیمه و نهاد های مرتبط ابلاغ شود.

لازم به ذکر است، قانون جدید بیمه شخص ثالث در جلسه علنی ۲۰ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ اردیبهشت به تایید شورای نگهبان رسیده و رییس جمهوری ۱۷ خرداد آن را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

همچنین براساس ماده۶۴ این قانون، تمام آیین‌نامه‌‌های اجرائی این قانون جز در مواردی که به نحو دیگری مقرر شده است، باید ظرف مدت یک‌سال از تاریخ ابلاغ آن توسط بیمه مرکزی و شورای‌عالی بیمه تهیه و پس از تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیأت‌وزیران برای اجرا به نهادهای مرتبط ابلاغ شود.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  2