دنیای فیک نیوز ها در صنعت بیمه

در دنیای اخبار مشکوک یا جعلی (فیک‌نیوز)، کمتر روزی می‌گذرد که مردم صحت عکس‌‌ها و ویدئوها را با دلیل خوبی زیر سؤال نبرند. رسانه‌‌های مصنوعی همچون Deepfake‌ها نه تنها روز به روز واقعی‌‌تر می‌‌شوند؛ بلکه فاقد ردپای قانونی موجود در رسانه‌های دیجیتال ویرایش‌ شده معمولی هستند؛ اگر تصور شود که بتوان عکس‌های بیمه‌ای ساخته شوند که تشخیص آنها از عکس‌های واقعی تقریباً غیر ممکن باشد آن‌گاه امکان کلاهبرداری بالا می‌رود. در صنعتی که تنها در ایالات متحده توسط ۸۰ میلیارد دلار کلاهبرداری شده است، این امر جای نگرانی بالایی دارد.

به گزارش یسک نیوز به نقل از نشریه بیمه داری نوین، از آنجایی که دنیای بیمه تقریباً به سمت پذیرش جهانی فناوری دیجیتال در حوزه‌های مطالبات، پذیره‌نویسی‌ها و سایر معاملات مهم شتاب می‌گیرد، تأکید فزاینده‌ای بر رسانه‌‌های دیجیتالی پدید آمده است و عکس‌ها، فیلم‌‌ها و حتی اسناد برای پردازش معاملات ضروری به نظر می‌رسند.

با اندکی آسودگی خیال از بیماری همه‌گیر کووید 19 در پایان سال 2021 و تهدیدات از سوی یک نوع جدید دیگر که به طور بالقوه برای سال 2022 پیش‌بینی می‌شد، احتمال کمی برای بازگشت به کارهای حضوری سنتی که زمانی مشخصه معاملات بیمه بود، وجود داشت؛ حتی اگر همه‌‌گیری را کنار بگذاریم، که واقعاً امید بر این است که شاهد از بین رفتن آن باشیم، برای اپراتورها سخت است که به کارایی‌‌های حاصل از تجربیات دیجیتال جدید خود پشت کنند.

از منظر عمل‌‌گرایانه آنچه این موضوع نشان می‌‌دهد این است که بیشتر معاملات بیمه در سال‌های آتی کاملاً بر اساس ارزیابی رسانه‌های دیجیتال به جای ارزیابی دارایی‌‌های فیزیکی خواهد بود. در حالی که تفاوت میان این دو فرآیند ممکن است در نگاه اول ظریف به نظر برسد؛ اما مشابه شرکت در یک کنفرانس مجازی در مقابل یک جلسه فیزیکی است، به این معنی که مجازی بسیار راحت‌‌تر و کارآمدتر است؛ اما همواره به نظر می‌رسد که حلقه مفقوده‌ای وجود دارد.

با این مقدمه قصد بر این است تا پنج روند و پیش‌بینی جسورانه مبتنی بر رسانه‌‌های دیجیتال در بیمه که طی سال‌های آتی تأثیرگذار هستند به اشتراک گذاشته شوند:

افزایش عکس های سلفی بار خسارت

1 افزایش مستمر سلف سرویس (خودیار) و مطالبات غیر تماسی با استفاده از رسانه‌های عرضه‌شده توسط مشتری به صورت مستفر افزایش خواهد یافت. در حالی که کووید مطالبات را بر اساس ضرورت به یک فرآیند سلف سرویس (خودیار) و عکس‌های سلفی (خودعکس) و غیر تماسی تغییر داده است، بازدید بازرسان دیگر همچون گذشته مرسوم نیست. در واقع در سال 2020، دو برابر تعداد دعاوی خودکار صرفاً بر اساس عکس‌ها حل و فصل شد و پیش‌بینی سناریویی که در آن به فرآیندهای دستی‌تر و قدیمی‌‌تر بازگردد، دشوار است. دوربین‌های موبایل به طور فزاینده‌ای در حال پیشرفت هستند تا جایی که می‌توانند مشتریان بیمه شده را به کارآمدترین و مؤثرترین عکاسان تبدیل کنند.

  رسیدگی بیشتر به مطالبات

  1. 2. معادل طرف حامل برای غیر تماسی کردن خسارت وارده به بیمه‌‌شده، بی‌‌معنی کردن دعاوی برای بیمه‌‌گر است. به عبارت دیگر این به معنای رسیدگی به دعاوی بدون هیچ‌گونه دخالت انسانی است. کاهش هزینه خسارت همیشه یک هدف معنادار برای شرکت‌های بیمه بوده است و با ورود هوش مصنوعی به منظور خودکارسازی بخش بزرگی از خسارت‌های سطحی‌تر، این هدف به واقعیت نزدیک‌‌تر می‌‌شود. Deloitte پیش‌بینی می‌کند که 70 درصد از دعاوی می‌توانند غیر تماسی و از طریق STP پردازش شوند. نیروهای محرکه مشخص هستند؛ چرا که هم حاملان بیمه و هم مشتریان بیمه شده سود زیادی می‌برند.

 

سلفی برای صدور

3   از عکس‌های سلفی (خود عکس) در پذیره‌نویسی به شکل گسترده استفاده می شود. آیا فکر می‌کنید عکس‌های خودیار (سلفی) صرفاً برای دعاوی جواب می‌دهند؟ ارزش چند عکس را در هنگام پذیره‌نویسی در نظر بگیرید. پذیره‌نویسی تا حد زیادی توسط فرآیند فروش تقویت می‌شود (و در فروش، اصطکاک به ندرت مورد استقبال قرار می‌گیرد). تبلیغات تلویزیونی به وضوح نشان می‌دهد که اپراتورها به کمتر از 15 دقیقه از زمان شما برای بیمه کردن یک دارایی جدید نیاز دارند. خواه بازرسی یک وسیله نقلیه باشد یا بررسی وضعیت دارایی بیمه شده، اصطکاک اضافی در طول فرآیند پذیره‌نویسی تا حد زیادی مورد انتقاد قرار می‌گیرد؛ اما اگر این اصطکاک به عنوان بخشی از یک فرآیند آنلاین به چند کلیک تلفن همراه شما کاهش یابد، چه؟ به نوبه خود، حامل‌ها درک بهتری از دارایی بیمه‌شده به دست می‌آورند. اینکه یک خودرو عاری از فرورفتگی و آسیب‌های قبلی است، اینکه رسید یا ارزیابی متعلق به یک حلقه الماس است که وضعیت و مکان آن قابل تأیید است یا خیر، همگی ممکن است با گوشی همراه مشخص شوند. با اعتبارسنجی بهتر دارایی‌های بیمه شده، همه نفع می‌برند.

افزایش رسانه های مصنوعی

4  ریسک‌های Deepfake و رسانه‌های مصنوعی افزایش می یابد. جنبه تاریک استفاده از عکس‌‌ها و فیلم‌‌های دیجیتال برای تسویه مطالبات بیمه‌‌ای، پیش از این در محافل دیگر مانند رسانه‌‌های اجتماعی سر برآورده بود. در دنیای اخبار مشکوک یا جعلی (فیک‌نیوز)، کمتر روزی می‌گذرد که مردم صحت عکس‌‌ها و ویدئوها را با دلیل خوبی زیر سؤال نبرند. رسانه‌‌های مصنوعی همچون Deepfake‌ها نه تنها روز به روز واقعی‌‌تر می‌‌شوند؛ بلکه فاقد ردپای قانونی موجود در رسانه‌های دیجیتال ویرایش‌ شده معمولی هستند؛ اگر تصور شود که بتوان عکس‌های بیمه‌ای ساخته شوند که تشخیص آنها از عکس‌های واقعی تقریباً غیر ممکن باشد آن‌گاه امکان کلاهبرداری بالا می‌رود. در صنعتی که تنها در ایالات متحده توسط ۸۰ میلیارد دلار کلاهبرداری شده است، این امر جای نگرانی بالایی دارد.

رسانه دیجیتال ضد دستکاری

5    برای مقابله با تهدید رسانه‌‌های دیجیتال فیک، رسانه‌های ضد دستکاری می‌توانند نقش مهمی در تضمین اینکه عکس‌ها و ویدیوهای مورد استفاده برای تراکنش‌های بیمه‌ای عاری از رسانه‌های مصنوعی تولید شده یا تغییر یافته باشند که شناسایی آنها دشوارتر می‌‌شود، بازی کند. استفاده از فناوری در نقطه ثبت تصاویر، ویدئوها و اسناد، استفاده از ساختارهای جدید مقیاس‌پذیر و غیر قابل تغییر، مانند فناوری بلاکچین (شاید اولین عرضه در مقیاس بزرگ فناوری بلاکچین) جهان بیمه همچنان به حرکت خود ادامه خواهد داد. با پیشرفت‌های دیجیتال انتظار می‌رود شاهد پذیرش گسترده رسانه‌های ضد دستکاری، به ویژه در فرآیندهای سلف سرویس، در بین مشتریان و اصول مختلف در اکوسیستم بیمه باشیم تا اطمینان حاصل شود که پیشرفت‌های فناوری برای مقابله با کلاهبرداری با پیشرفت‌های فناوری که زمینه‌های کلاهبرداری جدیدی ایجاد می‌کند، همگام است.

به طور کلی نباید انتظار داشت که سال 2022 سال بازگشت به فرآیندهای بیمه قدیمی پیش از همه‌گیری باشد؛ اما در عوض، سال مشروعیت بخشیدن، تقویت و حفاظت از سرمایه‌گذاری‌ها در فرآیندهای دیجیتالی باشد که برای شرکت‌های بیمه و مشتریان در سال‌های آینده مفید خواهد بود

 

منبع

https://www.propertycasualty360.com/2021/12/28/5-predictions-for-digital-media-in-insurance-in-2022/

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×  7  =