قیمت بیمه بدنه پژو پارس صفر چند است؟

بیمه خودرو مشمول دو بیمه نامه ثالث و بیمه بدنه می‌شود که راننده‌ها و صاحبان خودرو این دو بیمه را تهیه خواهند کرد. بیمه ثالث یک بیمه اجباری است، اما بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اختیاری است که بیمه‌گزار با توجه به شرایط خود برای خرید این بیمه نامه اقدام خواهند کرد.

به گزارش ریسک نیوز، در حقیقت با تهیه پوشش ‌های بیمه بدنه می‌توان خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو را تا سقف تعهدات جبران خسارت کرد.

از طرفی هم پژو پارس جزو خودروهای محبوب بین افراد است که روز به رو قیمت بالاتری خواهد داشت و توصیه می‌شود که برای جبران هزینه‌های وارد شده ناشی از حادثه‌های رانندگی این بیمه نامه را تهیه کرد. برای اینکه با پوشش‌ها و اهمیت خرید بیمه نامه بدنه بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیمه بدنه و پوشش‌های آن

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اختیاری خودرو است که هزینه‌های مالی وارد شده به بدنه خودرو را تا سقف تعهدات جبران خسارت می‌کند. این بیمه نامه با اختیار و خواست بیمه‌گزار صادر خواهد شد و همه افراد می‌توانند برای وسیله نقلیه خود این بیمه نامه را تهیه کنند. پوشش ‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و اضافی تقسیم خواهند شد که هر یک از این پوشش‌ها برای جبران خطرات مختلف طراحی شده‌اند.

به طور کلی با فرهنگسازی که در سال‌های اخیر برای خرید پوشش ‌های بیمه بدنه صورت گرفته است می‌توان گفت که بیشتر راننده‌ها و مالک‌های خودرو از این بیمه نامه استقبال کرده‌اند. دلیل این استقبال هم می‌توان پوشش‌ها و مزیت‌های این بیمه نامه دانست. همچنین جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حادثه مانند: تصادف و آتش سوزی ماشین در پوشش ‌های بیمه بدنه جبران خسارت خواهند شد.

پوشش برخورد با گاردریل در بیمه بدنه
پوشش برخورد با گاردریل در بیمه بدنه

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه پایه می‌تواند در برابر خسارت‌های مالی وارد شده ناشی از حادثه‌های مختلف تحت پوشش باشد و نگرانی برای جبران هزینه‌های رخ داده در حادثه وجود نداشته باشد. در حقیقت پوشش ‌های بیمه بدنه برای خودروهای مختلف و بیمه بدنه پژو پارس تفاوتی ندارد. این پوشش‌ها به شرح زیر هستند.

حادثه: اگر خودروی پژو پارس با یک خودروی دیگر تصادف کند یا برخورد خودرو با یک جسم ثابت یا در حال حرکت رخ دهد، بیمه بدنه پژو پارس تا سقف تعهدات خسارت‌های رخ داده را جبران خسارت خواهد کرد.

آتش سوزی: در صورتی که خودرویی در اثر صاعقه دچار آتش سوزی شود و خسارت ببیند، شرکت بیمه‌گر باید متناسب با سقف تعهدات انتخابی بیمه‌گزار، خسارت‌های وارد شده را جبران کند.

سرقت کلی: برای خودرو دو خسارت رخ می‌دهد یکی سرقت قطعات خودرو است که در پوشش‌های اصلی تحت پوشش نیست و دیگری سرقت کلی خودرو است که با توجه به ارزش گذاری اولیه خودرو جبران خسارت خواهد شد.

به طور کلی پوشش ‌های بیمه بدنه با پرداخت حق بیمه پایه عبارتند از:

  • خسارتی كه در جریان نجات یا انتقال خودرو خسارت دیده به آن وارد شود.
  • سرقت کلی خودرو با توجه به شرایط بیمه نامه تحت پوشش است.
  • واژگونی، سقوط، انفجار و صاعقه تحت پوشش خواهد بود.
  • هر گونه حادثه و تصادف با خودروی دیگر یا جسم ثابت و متحرک در این پوشش قرار دارد.
  • با توجه به بروز خسارت‌های اصلی، خسارت‌های باتری و لاستیک‌ها تا 50 درصد قیمت نو آن‌ها جبران خسارت می‌شود.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

پوشش‌های اضافی شامل موارد زیر هستند:

  • خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی سیل، زلزله و طوفان
  • خسارت‌های ناشی از پاشیده شدن موارد شیمیایی، اسیدی و رنگ
  • خسارات ناشی از شکستن شیشه خودرو (شکست شیشه حتماً باید بر اثر حادثه‌ای باشد.)
  • خسارت‌های ناشی از سرقت لوازم و قطعات فابریک و غیر فابریک خودروی پژو پارس
  • خسارت‌های ناشی از زمان بلااستفاده بودن خودروی پژو پرشیا (این پوشش برای زمانی است که راننده پژو پارس به دلیل بودن خودرو در تعمیرگاه، نمی‌تواند از آن استفاده کند.)
  • پوشش حذف فرانشیز
  • پوشش نوسان قیمت

هر یک از این پوشش‌ها دارای مبلغ اختصاصی هستند که بیمه‌گزار باید آن مبلغ را در هنگام اضافه کردن به بیمه‌نامه پرداخت کند.

خرید بیمه بدنه پژو پارس با استعلام و مقایسه

تهیه پوشش ‌های بیمه بدنه پژو پارس نیاز به استعلام خدمات شرکت‌های بیمه‌ای و مقایسه قیمت‌ها دارد. اما این شرایط به صورت حضوری امکان پذیر نیست. از این رو بیمه دات کام که یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است، شرایط استعلام و مقایسه را برای تمام بیمه‌گزار‌ها فراهم کرده تا همه افراد بتوانند بهترین بیمه نامه را تهیه کنند. برای اینکه بیمه بدنه مناسب با شرایط و الویت‌های خود خریداری کنید بهتر است که از طریق سامانه بیمه دات کام که یک کارگزاری آنلاین خرید بیمه است اقدام کنید. بیمه دات کام شرایط استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه را فراهم کرده تا تنها با فشردن چند کلیک خرید بیمه نامه انجام شود. همچنین خدمات این مجموعه به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته است.

خسارت‌های غیر قابل جبران در بیمه بدنه چیست؟

هرگونه آسیبی که به طور عمدی به خودرو وارد شود، تحت پوشش بیمه نامه بدنه قرار نمی‌گیرد و در صورت اثبات عمدی بودن خسارت، دریافت هزینه و خسارت ایجاد شده امکان پذیر نیست. همچنین برخی راننده‌ها که صاحب خودرو هم نیستند، به طور عمدی به ماشین خسارت وارد می‌کنند که با توجه به قوانین بیمه، این شرایط هم تحت پوشش بیمه بدنه نخواهد بود.

برخی خسارات در بیمه بدنه غیر قابل جبران هستند.

در صورتی که راننده خودروی آسیب دیده، فاقد گواهینامه باشد، نمی‌تواند از پوشش‌ها و دریافت خسارت استفاده کند. همانطور که می‌دانید رانندگی بدون داشتن گواهینامه بسیار خطرناک است و نباید خودرو خود را در اختیار فرد بدون گواهینامه قرار داد. نکته مهم در خصوص شرایط راننده بدون گواهینامه این است که افراد باید با خودروی متناسب گواهینامه خود رانندگی کنند. مثال: اگر عنوان گواهینامه شما برای خودروهای سنگین نیست، نباید از این خودروها استفاده کنید چون به معنای عدم گواهینامه در بیمه بدنه محسوب خواهد شد. همچنین با باطل شدن گواهینامه راننده، شرکت‌های بیمه پوشش‌ها و خسارت‌های وارد شده به خودرو را پرداخت نمی‌کنند. این نکته همانند نداشتن گواهینامه و بطلان آن است.

مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر، فرار از دست نیروهای انتظامی‌‌و هر رفتار پر خطری که باعث آسیب زدن به خودرو می‌شود تجت پوشش این بیمه نامه نخواهد بود. همچنین اگر خودرویی از حد مجاز مشخص شده بیشتر بار داشته باشد باز هم خسارتی از بیمه بدنه دریافت نخواهد کرد.

اهمیت خرید پوشش ‌های بیمه بدنه پژو پارس

همانطور که در ابتدای متن توضیح داده شد، هزینه‌های مالی وارد شده به بدنه خودرو روز به روز بیشتر خواهد شد از این رو توصیه می‌کنیم که در کنار بیمه ثالث از بیمه بدنه هم استفاده کرد تا نگرانی برای جبران هزینه‌های رخ داده وجود نداشته باشد. در حقیقت امروزه قیمت خودرو روز به روز در حال تغییر است و در برخی از موارد با افزایش چشمگیر قیمت خودرو مواجه خواهیم شد. در صورتی که خودرو دچار حادثه شود به طور حتم با خسارت‌های سنگین مالی همراه خواهد بود. به طور کلی با تهیه پوشش ‌های بیمه بدنه به عنوان یک پشتوانه مالی می‌توان شرایطی را ایجاد کرد که خسارت‌های وارد شده ناشی از حادثه جبران شوند.

محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو

مولفه‌های گوناگونی در محاسبه قیمت بیمه بدنه تاثیرگذار هستند:

  • مشخصات خودرو: عواملی نظیر سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن در محاسبه نرخ بیمه‌نامه بدنه نقش پررنگ دارند.
  • پوشش های اضافی(تبعی) بیمه بدنه: انتخاب هریک از پوشش‌های اضافی یادشده، مبلغی بر نرخ پایه بیمه بدنه اضافه می‌کند. به بیان دیگر، انتخاب پوشش‌های بیمه‌ای بیشتر با افزایش قیمت بیمه بدنه همراه است.
  • تخفیف‌های بیمه بدنه: تخفیفات این بیمه خودرو شامل: تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو هستند. اگر در 3 ماه ابتدایی پس از خرید خودرو اقدام به تهیه بیمه بدنه پژو پارس نمایید، شامل تخفیف 20 الی 30 خواهید شد.

کدام شرکت بیمه‌گر برای خرید بیمه بدنه پرشیا انتخاب شود؟

برای انتخاب شرکت بیمه‌گر لازم است که مواردی از جمله قیمت، توانگری شرکت، امتیاز، نوع پوشش‌های اضافی و تعداد مراکز دریافت خسارت مشخص شوند. با در نظر گرفتن این موارد می‌توان بهترین شرکت را برای خرید بیمه بدنه از https://bimeh.com/  را انتخاب کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

75  −    =  69