هنگام خرید بیمه شخص ثالث خودرو چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

ما در این مطلب در این مورد که بیمه شخص ثالث چیست و در هنگام انتخاب آن باید به چه نکات و معیارهایی توجه کرد، صحبت خواهیم کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از صفحه اقتصاد یکی از انواع پوشش بیمه برای خودرو که تهیه آن برای همه وسایل نقلیه الزامی است، بیمه شخص ثالث خودرو است. شرکت‌های متنوعی اقدام به ارائه طرح‌های متنوعی از این نوع پوشش بیمه‌ای کرده‌اند. پرسشی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که بر اساس چه معیارهایی باید طرح مناسب را انتخاب کرد.

ما در این مطلب در این مورد که بیمه شخص ثالث چیست و در هنگام انتخاب آن باید به چه نکات و معیارهایی توجه کرد، صحبت خواهیم کرد.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث نوعی پوشش بیمه‌ای است که در هنگام وقوع حوادث رانندگی، خسارات وارده به خودرو دیگران و صدماتی را که به سایر افراد وارد می‌شود، پوشش می‌دهد و جبران می‌کند.

این نوع پوشش بیمه هیچ‌گونه تعهدی نسبت به خسارات وارده به خودرو خود فرد بیمه‌شده ندارد و کلیه هزینه‌ها و خسارات آن را باید خود فرد پرداخت کند.

شاخص‌ترین نکات و معیارها برای انتخاب بیمه شخص ثالث مناسب

با توجه به الزامی بودن بیمه شخص ثالث خودرو، شرکت‌های متعددی مانند بیمه ایران این نوع خدمات را ارائه می‌دهند. در هنگام انتخاب شرکت یا طرح مورد نظر خود حتما به نکات و معیارهایی که در ادامه این بخش بیان می‌کنیم، توجه داشته باشید.

میزان پوشش خسارات

شرکت‌ها برای بیمه شخص ثالث، طرح‌های متنوعی ارائه می‌دهند که میزان پوشش‌دهی و تعهد خسارت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین در هنگام تصمیم‌گیری، حتما طرحی را انتخاب کنید که حداکثر میزان پوشش‌دهی و تعهد مالی برای پرداخت خسارات را داشته باشد.

قیمت و فرانشیز بیمه

قیمت و نرخ بیمه شخص ثالث با قیمت‌ها و طرح‌های متنوعی از سوی شرکت‌ها ارائه می‌شود؛ در هنگام انتخاب طرح مورد نظر خود حتما به قیمت و فرانشیز آن توجه داشته باشید.

رضایت مشتریان قبلی

رضایت مشتریان بیانگر کیفیت مناسب خدمات ارائه‌شده از سوی آن مجموعه است. بنابراین قبل از خرید بیمه شخص ثالث برای خودرو خود، حتما در مورد آن از دوستان و آشنایان خود پرس‌وجو کنید.

تعداد شعب موجود در شهر شما

تعداد شعبی که شرکت بیمه مورد نظر در سطح شهر دارد، بیانگر میزان کیفیت و استقبال مردم از آن بوده است. بنابراین بیمه شخص ثالث خودرو خود را حتما از شرکتی که شعب متعددی در شهر شما دارد، تهیه کنید.

به‌علاوه اگر شرکتی که از خدمات آن استفاده می‌کنید، در شهر شما دفتر نمایندگی یا شعبه‌ای نداشته باشد، برای انجام امور اداری مربوط به این کار مجبور خواهید بود که به سایر شهرها مراجعه کنید. بنابراین حتما مجموعه‌ای را انتخاب کنید که در شهر شما دفتر نمایندگی فعال داشته باشد.

میزان تخفیف

تخفیف‌های بیمه می‌تواند هزینه‌های آینده خودرو شما را کاهش دهد. بنابراین حتما طرحی را انتخاب کنید که حداکثر میزان تخفیف را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

میزان تعهدات مالی

میزان تعهدات مالی طرح‌ها و شرکت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. بر اساس قانون میزان تعهدات مالی بیمه شخص ثالث می‌تواند بین 30 میلیون تا 600 میلیون تومان باشد. بنابراین میزان تعهدات مالی یکی دیگر از معیارها و نکات مهم برای خرید این نوع بیمه است.

نحوه پرداخت خسارت

هدف از تهیه بیمه، جبران خسارت ناشی از حوادث است. در هنگام خرید بیمه شخص ثالث،  نحوه پرداخت خسارت را در نظر داشته باشید؛ به ویژه اگر شرکتی امکان پرداخت سیار خسارات ناشی از حوادث را داشته باشد، این امر مزیت مهمی محسوب می‌شود.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

در هنگام خرید بیمه برای خودرو خود حتما به پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن مجموعه توجه کنید. برخی از شرکت‌ها خدماتی مانند پشتیبانی شبانه‌روزی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند که این موضوع مزیت مهمی در انتخاب آن‌ها محسوب می‎‌شود.

شهرت و اعتبار شرکت بیمه‌گذار

یکی از مواردی که در هنگام تهیه بیمه شخص ثالث برای خودرو خود باید در نظر بگیرید، اعتبار شرکتی است که آن را برای بیمه‌گری برگزیده‌اید. بنابراین بیمه خودرو خود را حتما از شرکتی که شهرت و اعتبار بالایی دارد، تهیه کنید.

سخن آخر

مالک هر وسیله نقلیه ملزم به تهیه بیمه شخص ثالث برای خودرو خود است. شرکت‌های متعددی نیز طرح‌های متنوعی از این نوع بیمه را ارائه می‌دهند.

در هنگام انتخاب طرح مناسب برای بیمه خودرو حتما به معیارهایی مانند میزان پوشش‌دهی، قیمت، میزان تعهدات مالی، نحوه پرداخت خسارت، کیفیت پشتیبانی و میزان تخفیف‌ها، توجه ویژه داشته باشید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

44  +    =  54