تلاش هند برای بیمه کردن نفت ایران

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: در فاصله یک هفته تا اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بیمه نفت ایران، هند در حال تشدید تلاش‌های خود برای تضمین پوشش بیمه برای نفتکش‌های حامل نفت ایران به مقصد این کشور است.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا این اقدام وزارت نفت هند در حالی صورت می‌گیرد که این کشور هفته گذشته از تحریم‌های مالی آمریکا علیه کشورهای طرف معامله ایران معاف شد.

اما به دلیل تحریم بیمه نفت ایران از سوی اتحدیه اروپا که از اول ژوئیه اجرایی می‌شود، هند در زمینه واردات نفت از ایران همچنان با برخی مشکلات لجستیکی مواجه است.

جی. سی. چاتور ودی معاون وزیر نفت هند گفت که وزارت نفت این کشور از وزارت حمل و نقل خواسته که به پالایشگاه‌ها اجازه دهد نفت ایران را با نفتکش‌های ایرانی وارد کنند. سیستم کنونی واردات نفت به نفع کشتیرانی های هندی است زیرا بخشی از سیاست دولت فدرال هند حمایت از صنعت کشتیرانی داخلی است. صدور مجوز برای انتقال نفت به هند با نفتکش‌های ایرانی، پالایشگاه‌های این کشور را از مسئولیت بیمه آنها معاف خواهد کرد.

چاتور ودی به خبرنگاران گفت: وزارت حمل و نقل در حال بررسی پیشنهاد ما است.

وی افزود: وزارت نفت هند همچنین از وزارت دارایی این کشور خواسته که روی شرکت بیمه دولتی این کشور فشار بیاورد تا نفتکش‌های هندی حامل نفت ایران را بیمه کند. وزارت نفت هند همچنین به دنبال ضمانت‌های دولتی برای نفتکش‌های هندی است.

چاتور ودی گفت: ما تمام اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا صادرات نفت ایران به هند لطمه نخورد.

کشورهای آسیای وارد کننده نفت ایران نظیر هند، ژاپن و کره جنوبی به دنبال راهکاری برای دور تحریم‌های اتحادیه اروپا هستند. پارلمان ژاپن لایحه ای را تصویب کرده که به دولت این کشور اجازه می‌دهد هر نفتکش حامل نفت ایران به مقصد ژاپن را تا سقف هفت میلیارد و 600 میلیون دلار بیمه کند.

اس جایپال ردی وزیر نفت هند گفت: ما در حال دریافت نفت ایران هستیم. ما تمام اقدامات قانونی ممکن را اتخاذ خواهیم کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟