غربت “بیمه”در فضای انتخابات

جای خالی بیمه در میان برنامه ها کاندیداهای ریاست جمهوری ، نشان می دهد که فرهنگ بیمه ، هنوز در جامعه ما نهادینه نشده و ارتقای خدمات بیمه ای ، هرگز مطالبه ای جدی از سوی افکار عمومی نبوده است

به گزارش ریسک نیوز به نقل از صنعت بيمه، انتخابات ریاست جمهوری در حالی پیش روست که تعداد کاندیداها روز به روز افزون تر  و مدام شعارهای جدیدی از سوی آنان به جامعه میلیونی رأی دهندگان عرضه می شود.

در این میان آنچه مغفول مانده ، ارائه برنامه های مدون ، مکتوب و قابل اندازه گیری از سوی "آرزومندان پاستور" است.

هر چند فقر برنامه ، همواره انتخابات را رنج داده است ، اما معمولاً در میان برنامه های کاندیداها در ادوار مختلف ، آنچه جایی نداشته ، مقوله مهم و راهبردی "بیمه" است. حداکثر چیزی که در این باب تا کنون گفته شده ، وعده به بیمه های فراگیر اجتماعی و درمانی است که البته این وعده ها نیز هیچگاه نیز محقق نشده اند!

جای خالی بیمه در میان برنامه ها و حتی شعارهای کاندیداهای ریاست جمهوری ، نشان می دهد که فرهنگ بیمه ، هنوز در جامعه ما نهادینه نشده و ارتقای خدمات بیمه ای ، هرگز مطالبه ای جدی از سوی افکار عمومی نبوده است و الّا اگر بیمه ، حتی بخش کوچکی از دلمشغولی جامعه بود ، سیاستمداران جویای رأی ، از کنار این پتانسیل با بی اعتنایی نمی گذشتند و آن را ، لااقل در شعارها و وعده هایشان ، می گنجاندند.

این در حالی است که در جهان معاصر ، "بیمه" ، یکی از ارکان اجتناب ناپذیر توسعه به شمار می رود و کاندیداهایی که شعار توسعه و پیشرفت کشور را سر می دهند ، نمی توانند وعده های خود را بدون توجه به صنعت بیمه ، محقق کنند.

وضعیت حاضر که غربت بیمه در فضای عمومی جامعه را حکایت می کند ، وظیفه نهادهای بیمه ای کشور برای فرهنگ سازی بیمه ای را دو چندان سنگین می کند.

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  8  =  40