احتمال رهایی شرکت های بیمه از پرداخت خسارت های انفجارهای بوستون

در ابتدا شرکت های بیمه در آمریکا از مشتریان خود خواستند که برای دریافت خسارت های وارد شده، پرونده های خود را تکمیل کنند اما زمانی که این انفجارها، حمله تروریستی لقب گرفت، بسیاری از بیمه گران روند رسیدگی به پرونده های مطروحه را متوقف کردند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از صنعت بیمه ،شرکت های بیمه در آمریکا ممکن است مسئول پرداخت خسارت های مالی که در اثر انفجارهای بوستون به وجود آمده، شناخته نشوند.

انفجارهای بوستون تاثیر فوق العاده ای بر پوشش های بیمه ای در آمریکا گذاشته است و این تاثیرات همچنان ادامه دارند.

در حادثه بوستون دو انفجار در نزدیکی خط پایان مسابقات روی داد؛ نحوه انفجار این دو بمب به گونه ای بود که با فاصله کمی از یکدیگر منفجر شدند. این انفجارها به خودی خود یک میلیون دلار به اموال و دارایی ها خسارت وارد کرد و بیش از 150 تن نیز در این حادثه زخمی و از کار افتاده شدند.

این خسارت های مالی شرکت های بیمه بر آن داشت تا در استراتژی های خود برای بیمه ورزشکاران در زمان برگزاری مسابقات تجدیدنظر کنند.

"باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا، این انفجارها را "اقدامی تروریستی" خواند؛ واژه ای که دولت فدارال آمریکا تلاش می کند از آن دوری کند. چرا که طبق قوانین طبقه بندی شده در این کشور، در صورت تروریستی خوانده شدن این انفجارها، شرکت های بیمه می توانند به بیمه گذاران خود، خسارتی را پرداخت نکنند.

در ابتدا شرکت های بیمه در آمریکا از مشتریان خود خواستند که برای دریافت خسارت های وارد شده، پرونده های خود را تکمیل کنند اما زمانی که این انفجارها، حمله تروریستی لقب گرفت، بسیاری از بیمه گران روند رسیدگی به پرونده های مطروحه را متوقف کردند.

بنا بر این گزارش، بیمه تروریسم در آمریکا پوشش های واقعی و خاص خود را دارد اما خریداری چنین  پوشش های در شهرهای مانند بوستون متداول نیست و بیمه نامه های مربوط به تروریسم معمولا در شهرهای پر رفت و آمد و بزرگی مانند نیویورک و توسط افرادی که در بازارهای بورس یا فرودگاه ها مشغول به فعالیت و سرمایه گذاری هستند، خریداری می شود.

تجارت های کوچک تر مانند آنانی که در این دو انفجار آسیب دیده اند، تاکنون دلیلی برای خرید چنین بیمه نامه های نداشته اند. این تجارت ها اکنون با چالش بزرگی مواجه شده اند چرا که تامین زیان های مالی برای آنان بسیار سنگین است.

طبق قوانین دولت فدارل آمریکا، صنایع بیمه در این کشور موظفند تا سقف پنج میلیون دلار خسارت مالی ناشی از حملات تروریستی را تحت پوشش قرار دهند.

در این گزارش آمده است که حملات تروریستی به ندرت تنها به یک هدف مانند دارایی ها خسارت وارد می کنند و این حملات صنعت بیمه را با معادلات چندوجهی روبه رو می کند. در چنین شرایطی بیمه گران باید ریسک های موجود را مدیریت و فرآیند پرداخت خسارت را با دقت بررسی کنند.

در حال حاضر بازارهای بیمه خصوصی نسبت به زمانی که بیمه تروریسم در سال ۲۰۰۲ میلادی توسط دولت های فدرال ارائه شد، پوشش های بیمه ای گسترده تر و مناسب تری را ارائه می دهند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟