سه شخصیت آکادمیک برای انجماد بدنشان حق بیمه گزاف پرداخت می‌کنند

سه شخصیت آکادمیک از دانشگاه آکسفورد اعلام کردند که ماهانه حق بیمه ای گزاف پرداخت می کنند تا سر و یا کل بدنشان در آستانه مرگ منجمد شده تا اگر علم در آینده این امکان را فراهم کرد که آنها به زندگی بازگردند، آنها بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از نامه، نیک بوستروم استاد فلسفه موسسه آینده بشریت در دانشگاه آکسفورد و دو محقق دیگر از این دانشگاه به نامهای اندرس ساندبرگ و استوارت آرمسترانگ ماهانه مبلغ گزاف 78 هزار دلار را به امید این که جامعه آینده از فناوری لازم برای احیا و بازگرداندن آنها به زندگی برخوردار باشد.

ارمسترانگ خواسته که تمام بدنش توسط موسسه " کرایانیکس" در میشیگان منجمد شود. همسر وی باردار است و قرار است و این زوج به زودی صاحب نخستین فرزند خود می شود، این درحالی است که ارمسترانگ به قدری نسبت به این ایده هیجان زده شده که می خواهد فرزند خود را در این موسسه ثبت نام کند.

همکاران وی گزینه ارزان تری را انتخاب کرده و خواستند که تنها سرشان، پس از اعلام مرگ، توسط بنیاد آلکور لایف اکستنشن در آریزونا منجمد شود. سر این افراد در مواد شیمیایی ضد فریز قرار گرفته و در نیتروژن مایع زیر دمای 196 درجه سانتیگراد نگاهداری می شود.

دانشمندان به طور کلی ایده انجماد برای انسان را تکذیب کرده و اظهار می دارند که این امر فراتر از تواناییهای فعلی ما است اما بوستروم استاد 40 ساله فلسفه دانشگاه آکسفورد که نامش در فهرست 100 متفکر جهان در مجله سیاست خارجی جای گرفته علاقمند به زندگی دوباره است.

موسسه آینده بشریت که وی ریاست آن را برعهده دارد بخشی از دانشکده مارتین آکسفورد است که در آن 300 شخصیت آکادمیک به موضوعاتی چون رشد جمعیت، عدم تساوی و تغییرات جوی می پردازند.

بنا به گزارش مهر، بنیاد آلکور درحال حاضر 117 نفر را منجمد کرده و 985 نفر دیگر در انتظار پیوستن به این فهرست هستند.

تد ویلیامز یکی از بزرگترین ستاره های بیسبال آمریکا که در سال 2002 درگذشت یکی از افرادی است این بنیاد جسد وی را منجمد کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

31  +    =  36