بی اطلاعی شعب تامین اجتماعی از سهمیه بیمه کارگران

عضو هیأت رئیسه انجمن صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به مراجعه برخی کارگران برای قرار گرفتن در لیست بیمه شدگان تأمین اجتماعی گفت: ظاهراً شعب از این موضوع بی اطلاعند و سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به آنها ابلاغ نشده است.

به گزارش ریسک نیوزمحمد باقری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: موضوعی که در مورد بیمه 50هزار کارگر ساختمانی مطرح شده مربوطه سهمیه سال 92 این  قشر است.

عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی کارگران ساختمانی افزود: سهمیه امسال بیمه کارگران ساختمانی، 200 هزار کارگر بود، اما از ابتدای امسال تاکنون 150 هزار کارگر بیمه شده‌اند و تعداد اعلام شده برای تکمیل بیمه کارگران ساختمانی است.

وی افزود: با وجود اعلام مسئولان، کارگرانی که امروز و روز گذشته به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کرده‌اند، پاسخی نگرفته‌اند و به آنها اعلام شده که چنین چیزی به شعب ابلاغ نشده است.

باقری گفت: با پیگیری که از دولت و مجلس کردیم قرار شد هر کارگر ساختمانی که کارت مهارت دارد و مشغول کار است بدون سهمیه تحت پوشش بیمه قرار بگیرد، اما به دلیل ارائه طرحی از سوی یکی از نمایندگان مجلس ارائه شد، مقرر شد با توجه به برخی پرداخت‌ها از سوی شهرداری در این خصوص، بیمه کارگران ساختمانی قطع شود.

 

وی دامه داد: در روزهای پایانی سال اعلام شده که 50 هزار کارگر ساختمانی را بیمه می‌کنیم، ولی ظاهراً سهمیه به شعب تأمین اجتماعی اعلام نشده و تنها از رسانه‌ها مطرح می‌شود.

به گزارش فارس،‌ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی روز گذشته اعلام کرد: 50 هزار کارگر ساختمانی از این هفته به جمع بیمه شدگان تأمین اجتماعی افزوده می‌شوند که کار ورود این افراد به سیستم تأمین اجتماعی از ابتدای هفته جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: کارگران ساختمانی که دوره‌های فنی و حرفه‌ای را گذرانده، کارت مهارت را اخذ کرده‌ و قبلاً تقاضای خود را به شعب سازمان تأمین اجتماعی داده‌اند به ترتیب اولویت به تعداد 50 هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می گیرند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟