غفلت بازیگران صنعت بیمه از حملات سایبری

تحقیقات موسسه "مارش ایندیا"نشان می دهد

بیشتر فعالان تجاری و صنعت بیمه هند خبر ندارند که شرکت و سازمان آنان در سه سال گذشته قربانی حملات سایبری شده است.

به گزارش ریسک نیوز،از صنعت بیمه به نقل از ایندیا تایمز،تجار و متخصصان هندی بر این باورند که حملات و تهدیدهای سایبری، فعالیت آنان را بیش از هر مسئله دیگر با خطر مواجه می کند.

  بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی "مارش ایندیا"، بیشتر فعالان تجاری و صنعت بیمه هند خبر ندارند که شرکت و سازمان آنان در سه سال گذشته قربانی حملات سایبری شده است.

اما به رغم این بی خبری، آنان معتقدند که این نوع حملات، بزرگترین دغدغه ذهنی آنان است و در هراسند آبروی آنان در جهان از بین برود.

در این نظرسنجی که در مراسم افتتاحیه کنفرانس "خطرات دیجیتالی مارش" انجام شده، حدود 150 متخصص بیمه و مدیریت ریسک شرکت کرده اند. پس از اتمام تحقیقات مشخص شد که دغدغه اصلی تمامی مدیران هندی مواجه با حملات سایبری است. 55 درصد از مدیران شرکت کننده در این نظرسنجی نگرانند شرکت و سازمان متبوع شان درگیر چنین خطراتی شود و 44 درصد نیز گفته اند که در یک سال گذشته با این نوع خطر رو به رو بوده اند.

همچنین 43 درصد از متخصصان در پاسخ به این پرسش که نگرانی اصلی آنان نسبت به مواجه شدن با حمله سایبری یا از بین رفتن اطلاعات چیست، گفته اند اعتبار آنان در عرصه بین الملل و داخلی خدشه دار می شود و این مسئله در صدر فهرست نگرانی های آنان جای دارد. 30 درصد نگران خسارت مالی این حملات هستند و 16 درصد می گویند که پیگردهای قانونی برای آنان در اولویت قرار دارد. از دست دادن مجوز فعالیت و مشمول قوانین نظارتی شدن نیز نگرانی 16 درصد از مدیران حاضر در این تحقیق بوده است.

طبق این گزارش، با وجود نگرانی نسبت به ریسک سایبری، تنها 21 درصد از شرکت ها و موسسه های مالی هند تاکنون نسبت به خرید بیمه مسئولیت سایبری اقدام کرده اند. کارشناسان بر این باورند که با توجه به رشد صنعت بیمه در این کشور، عدم استقبال از این نوع از بیمه را تنها می توان به ناآگاهی افراد بسط داد. 55 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، از وجود چنین بیمه ای یا بی خبر بودند و یا اطلاعات کافی در این باره نداشتند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×    =  5