دولت چین مجمع مدیریت سرمایه بیمه تاسیس کرد

برای اعمال خود نظارتی در صنعت بیمه

س از ماه‌ ها تمهید، مجمع مدیریت سرمایه بیمه چین تاسیس شد. این برنامه، بخشی از طرح کمیسیون نظارت بیمه چین (CIRC) است که برای اعمال خود نظارتی در صنعت بیمه، ابتکار در بهبود مدیریت و عملکردها در حوزه فعالیت های بیمه ای و افزایش حرفه‌ ای گری صورت می پذیرد.

به گزارش ریسک نیوز از صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو،،دولت چین دست به تدابیر جدیدی برای تبدیل شدن به قدرت اول در صنعت بیمه شده است.

دو اقدام جدید پکن در صنعت بیمه نیز در همین راستا تعبیر می شود. دولت چین هفته گذشته به بیمه گران اجازه داد تا سهام ممتاز صادر کنند. همچنین این کشور برای نظارت بیشتر مجمع مدیریت سرمایه بیمه تاسیس کرد.

پس از ماه‌ ها تمهید، مجمع مدیریت سرمایه بیمه چین تاسیس شد. این برنامه، بخشی از طرح کمیسیون نظارت بیمه چین (CIRC) است که برای اعمال خود نظارتی در صنعت بیمه، ابتکار در بهبود مدیریت و عملکردها در حوزه فعالیت های بیمه ای و افزایش حرفه‌ ای گری صورت می پذیرد.

" زیانگ جانبود" رئیس کمیسیون نظارت بیمه چین در این باره گفت که این مجمع باید سبب نوآوری در کسب و کار، تولید محصولات جدید سرمایه گذاری، بهبود نظام مدیریت حرفه ای و توانمندی های خدماتی شده و به الگوها و روش های جدید جهت بهبود رقابت در صنعت بیمه توجه ویژه‌ ای داشته باشد. به گفته او، این انجمن باید اقدامات جامع را برای تحکیم نظارت و کنترل ریسک ارائه دهد.

طبق گزارش های منتشر شده، در اواخر ماه جولای، سرمایه شرکت ‌های بیمه در چین بالغ بر 33.9 تریلیون ین می رسید. در سال 2013، سود سرمایه گذاری، بالغ بر 85 ملیارد ین گزارش شد که افزایشی 5و57 درصدی نسبت به سال 2012 داشته است.

در این گزارش آمده است که تشکیل این مجمع در این مقطع زمانی، تصادفی نیست. مسئولان چینی به نقش بیشتر صندوق ‌های بیمه در توسعه اقتصاد این کشور چشم دوخته اند. کمیسیون نظارت بیمه چین، در حال آماده کردن پیش نویس مقرراتی است تا جریان سرمایه از بخش بیمه به صنایع نوظهور و راهبردی، پروژه ‌های زیرساختی عمده و پروژه ‌هایی که سبب بهبود معاش عموم می شود، سرازیر شود.

از سوی دیگر، کمیسیون ناظر بیمه چین در نظر دارد تا به بیمه گران این کشور اجازه دهد سهام ممتاز صادر کنند. این اقدام نیز برای بهبود گزینه های تامین مالی بیشتر در بخش بیمه صورت می پذیرد. این ناظران هفته گذشته بخشنامه ای را به تمام بیمه گران این کشور ارسال کردند تا آنان نظر خود را به این طرح اعلام کنند.

بر اساس این بخشنامه،‌ بیمه گران چینی قادر خواهند بود سهام ممتاز را از طریق کانال ‌های دولتی و خصوصی ارائه دهند. میزان سهام ممتاز به میزان 50 درصد ارزش سهام عادی و 50 درصد خالص سرمایه محدود می شود.

دولت چین جزئیات مقررات ارائه سهام ممتاز توسط بانک ‌های تجاری را در آگوست سال جاری منتشر کرد. به گفته کارشناسان، این اقدام در جهت تامین مالی بهینه‌ تر و تقویت آنان در صورت افزایش مشکلات ناشی از مطالبات مشکوک ‌الوصول، صورت می پذیرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  ×  1  =