از سوی بیمه مرکزی؛ سالنامه آماری ۱۳۹۲ صنعت بیمه منتشر شد

بیمه مرکزی:

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای وظایف قانونی خود، سالنامه آماری ۱۳۹۲ صنعت بیمه را منتشر کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، سالنامه آماری ۱۳۹۲ صنعت بیمه که تنها مرجع معتبر رسمی و حاوی اطلاعات کامل از صنعت بیمه است، در قالب بسته ای حاوی : کتاب ۴۵۰ صفحه ای (حاوی: ۶ فصل، ۷ پیوست و در حدود ۳۰۰ جدول و ۱۰۰ نمودار آماری)، لوح فشرده و دیوارکوب ارائه می‌گردد.
اطلاعات این سالنامه مشتمل بر آمارهای بیمه در سطح بین المللی و داخلی بوده و گزارشات آماری مختلف در خصوص رشته های بیمه، شرکتهای بیمه و شبکه فروش آنها، فعالیت در استان‌ها، کارکنان شرکتهای بیمه، وضعیت مالی صنعت بیمه، فعالیت صندوق تأمین خسارتهای بدنی و پژوهشکده بیمه، همچنین گزارش عملکرد اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث است.
در این سالنامه آمارهای مختلف به تفکیک رشته های بیمه، شرکت های بیمه و شبکه فروش آنها، فعالیت در استان‌ها، کارکنان شرکت های بیمه، وضعیت مالی صنعت بیمه، فعالیت صندوق تأمین خسارت های بدنی و پژوهشکده بیمه و همچنین گزارش عملکرد اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث منعکس شده است.
تغییرات عمدة این سالنامه نسبت به سال ۱۳۹۱ شامل:
– برنامه راهبردی بیمه مرکزی ج.ا.ایران،
– جداول آماری"تعداد بیمه شدگان شرکتهای بیمه"به تفکیک رشته های اشخاص (زندگی، حوادث و درمان)،
– معرفی و گزارش عملکرد پژوهشکده بیمه،
– آمار شبکه فروش و خدمت رسانی بیمه،
– گزارش عملکرد اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث،
– دو جدول " ظرفیتهای مجاز قبول اتکایی و نگهداری ریسک شرکت های بیمه" ،
– و اسامی مدیران فنی، مسئولین اتکایی و محاسبین فنی شرکت های بیمه است.
گفتنی است بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای وظیفه قانونی خود هر ساله اطلاعات لازم از فعالیت کلیه مؤسسات بیمه جمع آوری و به منظور رفع نیازهای سیاستگذاران، برنامه ریزان، پژوهشگران و فعالان صنعت بیمه آن را جمع آوری و در قالب سالنامه آماری منتشر می کند.
این سالنامه با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه منتشر شده و علاقمندان برای خرید آن می توانند به پژوهشکده بیمه مراجعه کنند. نسخه الکترونیکی این سالنامه برای استفاده و بهره‏برداری از طریق پورتال بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران (www.centinsur.ir) در دسترس علاقه مندان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  +  2  =