اتباع بیگانه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: با توجه به هزینه‌های بالای درمانی بیمه مهاجرین در حال پیگیری است که همه اتباع پناهنده و مقیم تا دو ماه آینده بیمه سلامت می‌شوند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از مهر،احمد محمدی فر ظهر یکشنبه در دیدار حجت الاسلام سید محمد سعیدی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: حدود سه میلیون نفر مهاجر در کشور داریم که عمدتا افغانی هستند و بخشی از آنها شناسایی نشدند که پیش بینی می‌شود تعداد این افراد یک میلیون نفر باشد.

وی با بیان اینکه برای دانش آموزان اتباع بیگانه منع تحصیلی وجود ندارد، افزود: در سال‌های قبل برای اتباعی که به صورت غیرمجاز در ایران بودند امکان تحصیل وجود نداشت، اما امسال برنامه ریزی شد و طبق یک فراخوان افرادی که نمی‌توانستند از فرصت تحصیل برخوردار باشند ثبت نام شدند که حدود ۵۰ هزار نفر از دانش آموزان ثبت نام شدند.

بین اتباع بیگانه محروم از تحصیل نداریم

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به اینکه هم اکنون در بین اتباع بیگانه محروم از تحصیل نداریم، گفت: ۳۶۰ هزار نفر دانش آموز و ۲۰ هزار دانشجو و ۱۲ هزار نفر طلبه از بین مهاجرین و اتباع بیگانه داریم.

محمدی فر تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های بالای درمانی بیمه مهاجرین در حال پیگیری است که همه اتباع پناهنده و مقیم تا دو ماه آینده بیمه سلامت می‌شوند.

وی با بیان اینکه سه اولویت سلامت و بهداشت، آموزش و معیشت اتباع بیگانه مورد توجه است، اظهار داشت: افراد بسیاری از اتباع بیگانه محروم هستند که تحت پوشش قرار می‌گیرند و با دولت افغانستان نیز صحبت‌هایی شده که مسئولیت پذیری خود را نسبت به این افراد بالا ببرند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی تشکیل شده که در آن امور فرهنگی اتباع خارجی پیگیری می‌شود، گفت: دولت افغانستان خواستار این است نخبگان افغانی که در ایران مشغول تحصیل هستند برای سازندگی کشورشان پس از پایان تحصیلات به افغانستان بازگردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×  1  =