بنگاه‌داری بانک‌ها تابع قوانین بانک مرکزی است

اینکه چرا در ایران بسیاری علاقمند به ایجاد بانک هستند و اینکه چرا بانکها علاقمند به حضور در فعالیت های اقتصادی و بنگاه داری هستند به طور قطع مرتبط با مشکلات ساختاری اقتصاد ایران است.

به گزارش ریسک نیوز مجید قاسمی در گفتگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که موضوع اصلی فعالیت بانک‌ها واسطه‌گری مالی است آیا پس از تحریم ها بنگاه‌داری بانک‌ها کمتر از گذشته خواهد شد یا خیر؟ ، اظهار داشت : بنگاه‌داری بانک‌ها تابع قواعد و قوانینی است که بانک مرکزی آن را تعیین می کند و بانک مرکزی به بانک‌ها اجازه داده است تا درصدی از فعالیت‌شان به بنگاه‌داری اختصاص پیدا کند و این موضوع ارتباطی به قبل و یا پس از تحریم ها ندارد.

وی تصریح کرد: در این رابطه مقررات خاصی از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده و بانک‌ها نیز ملزم به رعایت آن هستند.

به گزارش ایلنا؛ در زمان تحریم‌ها عدم ورود صاحبان سرمایه  برای سرمایه گذاری و تورم یکی از عوامل بنگاه داری بانکها بود در واقع بانک‌ها به فعالیت‌هایی مشغول شدند  که در شرایط عادی، باید سرمایه‌گذاران انجام می‌دادند  که این موضوع لطمات زیادی بر اقتصاد کشور وارد آورده و شکل‌گیری رانت و فساد را موجب شد. در دوران پساتحریم انتظار می‌رود، بنگاه‌داری بانک‌ها محدود و قاعده‌مند شود و نظارت بانک مرکزی در این خصوص افزایش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

12  −    =  6