جذب سرمایه گذار خارجی در صنعت بیمه با تامل خواهد بود /مذاکره ۵۰ بیمه خارجی برای پوشش اتکایی

معاون بیمه‌های اتکایی بیمه مرکزی:

سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه توسط شرکت‌های خارجی باید با طمأنینه و تأمل انجام شود زیرا صنعت بیمه برخلاف بسیاری از صنایع خودجوش و خوداتکاست.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از  فارس، معاون بیمه‌های اتکایی بیمه مرکزی با اشاره به مذاکره 50 شرکت بیمه خارجی با بیمه مرکزی برای ارزیابی بازار بیمه ایران، گفت: همه این شرکت‌ها تمایل به فعالیت در حوزه اتکایی دارند.

* جذب سرمایه گذار خارجی در صنعت بیمه با تامل خواهد بود

صدیق نوحی در پاسخ به این سؤال که نگاه بیمه مرکزی به حضور شرکت‌های خارجی در ایران چیست و آیا راهکار عمیق‌تر کردن بازار بیمه را سرمایه‌گذاری خارجی می‌دانید، گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه توسط شرکت‌های خارجی باید با طمأنینه و تأمل انجام شود زیرا صنعت بیمه برخلاف بسیاری از صنایع خودجوش و خوداتکاست.

* هدف از حضور شرکت‌های بیمه خارجی در ایران انتقال دانش و تکنولوژی جدید است

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت بیمه بسیار پایین است اما می‌بینید که سرمایه‌های داخلی زیادی وجود دارد که به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه بیمه  هستند بنابراین صنعت بیمه از نظر سرمایه کمبود ندارد. به همین دلیل ما در صنعت بیمه بیشتر به دنبال انتقال دانش و تخصص در فرایند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم.

معاون بیمه‌های اتکایی بیمه مرکزی با بیان اینکه استقبال از حضور شرکت‌های خارجی در صنعت بیمه ایجاد شرکت‌های مشترک و انتقال دانش و تکنولوژی جدید است، گفت: شرکت‌های بیمه در ایران باید با استانداردهای بین‌المللی فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: البته شرکت‌های بیمه ما استانداردهای بالایی دارند و این مشکل در عدم به موقع پرداخت خسارت در همه جای دنیا وجود دارد. با برخی از شرکتهای خارجی که صحبت می‌کردیم آنها می‌گفتند در کشور ما هم این مشکل وجود دارد چون شرکت بیمه برای پرداخت خسارت باید حتماً ارزیابی‌های لازم را انجام دهد و در هیچ جای دنیا این گونه نیست تا حادثه اتفاق می‌افتد خسارت پرداخت شود.

این مقام مسئول در صنعت بیمه تصریح کرد: به نظر من شرکت‌های بیمه ایران از لحاظ توان و تخصص در سطح پایینی نیستند و حتی شرکت‌های خارجی که به ایران می‌آیند به ما تبریک می‌گویند که در دوران تحریم شرکت‌های بیمه توانستند از لحاظ دانش و تخصص ارتقا یابند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

13  −    =  6