کاربردهای بانک اطلاعات مشتریان در شغل نمایندگی و کارگزاری

امروزه در روش بازاریابی مدرن بدون داشتن بانک اطلاعات و بکار گیری درست و بهنگام از آن نمی توان در کسب و کار به موفقیت رسید.

به گزارش ریسک نیوز،ا دو گروه نماینده بیمه داریم، یک گروه که در دفتر خود می نشینند و منتظر آمدن مشتریان برای خرید بیمه نامه می شوند و یا اینکه بدنبال یک فرد دیگر می گرددند تا آنها را به مشتریان احتمالی وصل کنند.

گروه دوم نمایندگانی هستند که با توجه به پتانسیل وجودی خود که ناشی از دانش، مهارت و تحرک است، بر اساس بازار انتخابی، اقدام به جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان (بیمه گذاران) احتمالی می نمایند. این اطلاعات را دسته بندی و با مدل دادن به آن ها، بر اساس یک سناریو نوشته خودشان با مشتریان تماس می گیرند و با ظرافت و صبوری سعی بر ایجاد ارتباط تجاری با مشتریان می کنند و در نهایت با فروش بیمه نامه به آن ها کسب درآمد می کنند.

 

سناریوها بنا به شرایط، محیط و سرمایه موجود در دست نماینده و بنا به شرایط شرکت بیمه کارفرما و …..تفاوت خواهند داشت.

درهر صورت برای نوشتن سناریوی بازاریابی یکی از عوامل مهم برای انتخاب نوع نوشتن و اجرای سناریو، تشکیل و داشتن بانک اطلاعات است.

در واقع این اطلاعات بانک اطلاعات است که به نماینده رهنمود علایم می دهد که باید به کدام سمت و مسیر حرکت کند. کدام مسیر سوددهی بیشتر و امکان موفقیت بیشتر دارد.

اهمیت بانک اطلاعات آنقدر بالاست که در ایالات متحده امریکا، شرکت هایی که تعدادشان کم هم نیست وجود دارد که شغل اصلی آن ها «تشکیل و فروش اطلاعات تجاری مشتریان» است.

 

اهمیت بانک اطلاعات برای نمایندگان و کارگزاران بیمه آن چنان بالاست که استاد حمید رضا رستمی در کتاب «چگونه بیمه بفروشیم» در یک قسمت بطور جامع به آن پرداخته و در کتاب «بازاریابی بیمه» ترجمه استاد پری میرزایی نیز اشارات مکرر دیده می شود.

نگارنده یادداشت بر این نکته تاکید دارد که یکی از وظایف اساسی شبکه فروش قبل از صرف هزینه و راه اندازی یک سیستم بازاریابی و یا تیم بازاریابی در دفاتر خود میباید اقدام به تشکیل یک بانک اطلاعات مخصوص دفتر خود نماید.

 

امروزه در روش بازاریابی مدرن بدون داشتن بانک اطلاعات و بکار گیری درست و بهنگام از آن نمی توان در کسب و کار به موفقیت رسید. به همکاران محترم نماینده و کارگزار فعال در بازاربیمه کشور پیشنهاد می کنم اگر قصد پیشرفت و کسب موفقیت دراید، حتما به داشتن یک بانک اطلاعات اهتمام ورزند. بانک اطلاعات اختصاصی دفتر خود که هیچکس به آن دسترسی نداشته باشد. چون اصلی ترین سرمایه یک نماینده و کارگزار در شغل آنان بانک اطلاعات آن هاست!/حمید رضا حاجی اشرفی کارشناس بیمه

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  28  =  32