برای تحول از صورتهای مالی شفاف آغاز کنیم

حسین کریم خان زند

برای داشتن صنعت بیمه‌ای توانا باید از بنیه مالی و داشتن صورت‌های مالی شفاف شروع کرد و حسابرسان باید در تنظیم گزارش‌های مربوط به ذخایر خسارات معوق دقت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ریسک نیوز، وضعیت بیمه‌ها با بانک‌ها متفاوت است و بیشتر بحث‌ها در بخش سرمایه‌گذاری است که ممکن است مشکوک الوصول وجود داشته باشد و حسابرس نیز باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشد اما به‌طور معمول حق بیمه شرکت‌های بیمه شرایط مشکوک‌الوصول ندارند و حسابرسان نیز دقت لازم را در این خصوص انجام می‌دهند.

اغلب سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بیمه نیز آیین‌نامه ماده 60 است و کمتر شرکتی است که شرایط مشکوک‌الوصولی داشته باشد. دو حالت متصور است اگر حسابرس دقت کافی نداشته باشد که صلاحیت انجام کار را ندارد و اگر در گزارش خود به این نتیجه برسد که شرکت زیان ده است اما گزارش سود دهی ارائه می‌دهد، نیز تخلف کرده است.

بسیاری از حسابرسانی که در این صنعت مشغول به‌کار هستند از تبحر لازم درکار خود برخوردارند و شرکت‌ها نیز از بیمه مرکزی برای تایید صلاحیت حسابرسان استعلام می‌کنند.

صنعت بیمه صنعتی است که حسابرسی آن بر‌اساس استاندارد 28 انجام می‌شود و با سایر صنایع متفاوت است. حسابرسی دقیق موجب می‌شود حساب‌ها شفاف شده و برندهای بیمه با مشکل مواجه نشوند. با حسابرسی دقیق شرکت‌ها نقشه راه بهتری برای مدیریت واحدهای خود در اختیار خواهند داشت و به عبارت دیگر حسابرس حافظ منافع سهامدار است و دقت نظر او در کار موجب می‌شود از بروز مشکلات در صنعت جلوگیری شود./ حسین کریم خان زند مدیر عامل بیمه نوین / دنیای اقتصاد

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  2  =  2