برجام بورس ایران را مثبت نکرد

در حالی حدود سه ماه و نیم از اجرای برجام می‌گذرد که هنوز شاخص بورس روی آن‌چنان خوشی به فضای بعد از برجام نشان نداده است.

به گزارش ریسک نیوز،هر روز که می‌گذرد، اوضاع بورس نه‌تنها بهتر نمی‌شود، بلکه هر روز ناخوش‌تر می‌شود؛ به طوری که در حال حاضر اغلب سهام‌داران از این همه نوسان شاخص کلافه شده‌اند.

 این در شرایطی است که پیش‌بینی می‌شد با اجرای برجام، بلافاصله سهام‌داران شرایط خوبی را در تالار شیشه‌ای تجربه کنند. این توقع را حتی برخی از مسوولان دولت یازدهم نیز در میان سهام‌داران ایجاد کرده بودند و عنوان می‌کردند بهبود شرایط بعد از برجام، تاثیر مثبتی نیز روی شاخص خواهد گذاشت.

گزارش وضعیت بازار در سال‌جاری نشان می‌دهد که در مدت 27 روز کاری بازار سرمایه، شاخص بورس در 14 روز منفی بوده است. البته بررسی بازار حاکی از آن است که شاخص بورس افت حدود 4 درصدی را تجربه کرده است.

به عبارتی، در حالی که در اولین روز کاری سال، یعنی هفتم فروردین ماه شاخص بورس 81 هزار و 200 واحد بود، اما در حال حاضر شاخص بورس روی رقم 78 هزار و 409 واحد ایستاده است.

این در حالی است که برجام توقع زیادی ایجاد کرد، اما 3 ماه بعد از اجرای برجام مشخص شد قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد. به نظر می‌رسد تا زمانی که سایه رکود شدید بر اقتصاد و صنایع  تولید کشور باشد، به‌طور قطع نباید انتظار داشته باشیم که بورس نیز به صورت حقیقی و منطقی از رکود خارج شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  6  =  1