ترامپ، نامزد نهایی جمهوری‌ خواهان

دونالد ترامپ آرای لازم برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را به دست آورده است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از پرس تی وی، اسوشیتد پرس روز پنج‌شنبه با اشاره به آرای شمارش شده خود اعلام کرد تعداد اندکی از اعضای حزب جمهوری‌خواه به این خبرگزاری گفته‌اند از ترامپ حمایت می‌کنند.

پم پولارد، رئیس حزب جمهوری‌خواه در اوکلاهما، گفت: «من فکر می‌کنم او نظر مساعد بخشی از رای‌دهندگان را که از جایگاه کنونی کشور ناراضی هستند، به دست آورده است. من هیچ مشکلی برای حمایت از آقای ترامپ ندارم.»

کاندیداهای حزب جمهوری‌خواه برای اینکه بتوانند نامزدی حزب را انتخابات ریاست جمهوری به دست آورند  به هزار 237 رای نیاز دارند. ترامپ در حال حاضر هزار و 238 رای به دست آورده و با در نظر گرفتن 303 رای باقیمانده در انتخابات مقدماتی هفتم ژوئن (18 خرداد) این میلیاردر جنجالی به راحتی نامزدی حزب را از آن خود می‌کند.

ترامپ که برای کسب این تعداد آرا با 16 نامزد دیگر حزب جمهوری‌خواه به رقابت پرداخته است نامزدی خود را 16 ژوئن 2015 ( 26 خرداد 94) اعلام کرد.

در حالی که بسیاری از افراد نگران شخصیت تندخو و اظهارات زننده ترامپ درباره زنان هستند، میلیون‌ها تن از عامه مردم از ترامپ استقبال کرده‌اند.

این نامزد پرحاشیه در رای گیری آیووا شکست خورد و به رده دوم سقوط کرد اما این شکست را در رای گیری نیوهمپشایر جبران کرد و در ادامه رای گیری‌ها نیز به رغم فراز و نشیب‌ها توانست جایگاه خود را حفظ کند.

موفقیت ترامپ در این رقابت سیاسی هزینه‌هایی در بر داشت. او تا پایان ماه آوریل (اواسط اردیبهشت) حدود 57 میلیون دلار خرج کرد که 43 میلیون دلار آن را از محل درآمدهای خود پرداخت کرد و کمتر از 21 میلیون دلار نیز برای تبلیغات تلویزیونی و رادیویی هزینه کرد.

با وجود این، مخارج ترامپ در مقایسه با برخی از نامزدهای دیگر بسیار کمتر بود؛ جب بوش که حدود سه ماه پیش از این رقابت‌ها کنار کشید رقمی بالغ بر چهار برابر هزینه‌های ترامپ صرف کرده بود.

ترامپ 69 ساله که فرزند یک ملاک بزرگ نیویورک است در دهه‌های 1980 و 1990 به شهرت رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  +  1  =