اصلاح طلبان پروژه موسوی سازی از “عارف” را کلید زدند

تنها چند ساعت پس از رای گیری برای هیات رئیسه موقت مجلس شورای اسلامی توپخانه رسانه ای بخش تندروی جریان اصلاحات تلاش کرد تا ضمن تخریب تصمیم منتخبان ملت در رای دادن به علی لاریجانی شرایطی را تصویر سازی کند که بی شباهت به وضعیت پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ نیست.

به گزارش ریسک نیوز،اصلاح طلبان در یک انتخابات عادلانه شکست خورده اند اما توان پذیرش این حقیقت که سبد رای آنها کمتر از میزان لازم بوده را ندارند. این خلاصه آن چیزی است که با مرور تیترهای مطبوعات اصلاح طلب می توان دریافت.

 روزنامه تندروی آفتاب یزد عنوان موهن "دفن اخلاق" را برای تیتر یک خود انتخاب کرده. مروری بر نوشته های مطبوعات تندرویی از این دست نشان می دهد که جریان افراطی تمام تلاش خود را برای کشاندن محمدرضا عارف به جدالی بی فایده با اکثریت مجلس به رهبری لاریجانی به کار گرفته اند. مصطفی کواکبیان از دیگر چهره های تندروی اصلاح طلب روز یکشنبه پس از پایان رای گیری گفت برخی از نمایندگان عکسشان را با دکتر عارف گرفتند و زنبیلشان را جای دیگری گذاشتند! به کار گیری الفاظی این چنین سخیف از سوی مدعیان اخلاق مداری و اصلاحات البته کم نیست. محاسبات آنان از جایی غلط از کار درآمد که تصور می کنند هرگاه انتخاباتی برگزار می شود بی چون و چرا باید نام نامزد آنان از صندوق بیرون بیاید. از فردای پس از دوم خرداد سال 76 تا همین روز یکشنبه این تحلیل نادرست ضربه های فراوانی بر پیکره جریان اصلاح طلبی و حتی در مقاطعی بر کشور وارد کرده است.

اصلاح طلبان به جای بازاندیشی درباره رویکردهای خود به تخریب رای دهندگان می پردازند. همین تحلیل نادرست بود که در سال 88 نیز آنان را مقابل نظام قرار داد. آنچه از رفتار روزهای گذشته آنان بر می آید این است که گویا عده ای در درون این جریان سیاسی بدشان نمی آید از محمدرضا عارف موسوی دیگری بسازند و سپس نان سیاسی روزهای حصرش را بخورند. به هر حال هر کدام از انان که با دکتر عارف در قاب تصویری گنجیده اند فردای حذف سیاسی او از وی قهرمانی می سازند و به تقویت جایگاه سیاسی خود می پردازند موضوعی که در مورد میرحسین موسوی نیز از سوی اصلاح طلبان رخ داد و البته از دل آن سیاستمداران نوظهور و مدعی بسیاری بیرون آمدند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

29  −  25  =