ادامه واکنش ها به مهمانی سفیر سوئد در تهران

با گذشت 3 روز ازمهمانی سفیر سوئد در تهران و حضور برخی مقامات ایرانی در این مهمانی واکنش ها ادامه دارد.

به گزارش ریسک نیوز،با گذشت 3 روز ازمهمانی سفیر سوئد در تهران و حضور برخی مقامات ایرانی در این مهمانی واکنش ها ادامه دارد.

در همین ارتباط حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از کلید خوردن طرح سؤال از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه خبرداد و به تسنیم گفت: این سؤال درباره امضای قراردادهای تجاری با کشور سوئد در منزل شخصی سفیر سوئد در ایران است. همچنین ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر شرکت مقامات دولتی در این مراسم را تحقیر عزت ملی خواند و گفت: می‌گویند امضای تفاهم میان نمایندگان بخش خصوصی دو کشور بوده است، اگر این گونه است پس وزرای دولت در آن مراسم چه می‌کردند؟ افزون براین به گزارش فارس بسیج دانشجویی 7 دانشگاه تهران به دلیل آنچه اقدامات مغایر با عرف اسلامی و دیپلماتیک از سوی نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و چیت چیان وزیر نیرو برای عقد قراردادهای تجاری با سوئد در سفارت این کشور در ایران خواندند از این دو وزیر به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کردند. در این نامه بسیج دانشجویی 7 دانشگاه تهران خواستار استیضاح این دو وزیر از سوی نمایندگان مجلس شدند.

در عین حال علی نجفی‌خوشرودی نماینده مردم بابل در مجلس گفت: به طور معمول سفارتخانه های کشورهای مختلف جشن هایی با حضور مقامات بلند پایه در اماکن دیپلماتیک خود برگزار می کنند.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خانه ملت افزود: مراسم خانه سفیر سوئد در تهران هم براساس عرف بین المللی بوده و در این مکان قرارداد دولتی بین ایران و سوئد امضا نشده است.

روزنامه شرق نیز در گزارشی با عنوان در « خانه سفیر چه گذشت » نوشت:منتقدان دولت برای یک ضیافت شام دیپلماتیک این‌همه جاروجنجال به راه انداخته و مدافع اجرای عرف بین الملل هستند.
این در حالی است که شاهد بوده‌ایم وقتی عده‌ای خودسر از دیوار یک سفارتخانه بالا رفته و با اقدامی نسنجیده وزارت امور خارجه را وارد مسیر ناهموار ترمیم روابط کردند، اصلا نگران رعایت‌نشدن عرف بین الملل نشده بودند.

علاوه براین فریدون مجلسی دیپلمات سابق کشورمان نیز با ابراز تعجب از اینکه «کسانی از عرف بین الملل حرف می‌زنند که با عرف خیابان آشنا هستند»در گفت وگو با این روزنامه ماجرای حمله به سفارتخانه‌های انگلستان و عربستان را یادآوری کرد و گفت: «معمولا حمله‌کنندگان به سفارتخانه‌ها هزینه این اقدامات را نمی‌دهند و من و شما باید هزینه کارهای آنها را بدهیم. آتش‌زدن سفارتخانه‌ها هزینه دارد و مطابق عرف بین الملل نیست.»

آفتاب یزد نیز در تیتر اول خود با اشاره به اینکه حضور برخی مسئولان دولتی در منزل سفیر سوئد و عقد برخی قراردادها با جنجال دلواپسان همراه شد این تیتر را برای مطلب خود برگزید «میهمانی را پارتی دیدند »

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

61  −  58  =