جزئیات بلاتکلیفی شعبه ارمنستان بیمه ایران به روایت شاهدان عینی

زمان تاسیس شعبه ارمنستان به سال ۱۳۸۷بر می گردد و گره كاني به عنوان رئيس شعبه و سهرابى به عنوان ناظر مسوليت اين شعبه را عهده دار بودند که در نهایت به دلیل اختلافات بر سر انتصابات شعبه بلاتکلیف ماند.

به گزارش ریسک نیوز، امروز ریسک نیوز خبری منتشر کرد با عنوان و لینک عملکرد خارجی بیمه ایران زیر سایه تجارب نا موفق ؛ از تاسیس شعبه تا شرکت بیمه خارجی/شعبه ی ارمنستان بیمه ایران چه شد؟ در پی انتشار این خبر ضروری است برخی جزئیات در خصوص نحوه ی تاسیس و علل ناموفق بودن این شعبه اشاره گردد که در ادامه می آید.

رضا عشقی ، از فعالان صنعت بیمه درین خصوص به ریسک نیوز اذعان داشت:  شركت بيمه ايران طی این سالها  شعب ونمايندگى هایی در خارج ازكشور داشته ، دركشورهاى حوزه خليج هميشه فارس و عمان و بحرين نيز نمايندگانى دارد ضمن اینکه درفرانسه ودر انگليس نمایندگی های بيمه ايران تا چند سال قبل فعال بوده اند .

عشقی در ادامه افزود: من طى ماموريتی چندى قبل ازبازنشستگى كليه جوانب مثبت ومنفى تاسيس نمايندگى ويا شعبه را در ارمنستان طى گزارشى مفصل ارايه کردم وهمچنين براى گرجستان گزارش مفصل ارايه گرديد که در نهایت منجر به تاسيس شعبه شركت بيمه ايران درارمنستان شد .

به گفته وی متاسفانه اختلاف بين  اعضا هيات مديره  و کسانی که كانديد ریاست شعبه شدند كه به اعتقاد من كوچكترين صلاحيت اين سمت رانداشتند سبب شد تا ادامه راه این شعبه با چالش روبرو شود ومتاسفانه  شعبه نوپاى ارمنستان كه براساس مطالعات اوليه تاسیس شد و  ميتوانست يكى ازموفق ترين شعبات بيمه اى خارج ازكشور باشد با چالش مواجه شد .

وی معتقد است ، درنهايت  به نظر اينجانب عدم مديريت صحيح  توسط افراد اعزامى به اين كشورها وسودجويى برخى ازانها سبب شده  شعب و نمایندگی های خارج ازكشور در بیمه ایران موفق نباشند.

لازم بذکر است ،زمان تاسیس این شعبه به سال ۱۳۸۷بر می گردد و  گره كاني به عنوان رئيس شعبه و  سهرابى به عنوان ناظر مسوليت اين شعبه را عهده دار بودند که در نهایت به دلیل اختلافات بر سر انتصابات شعبه بلاتکلیف ماند.

گفتنی است ،ریسک نیوز طی گزارشی مشروح انفعال مدیران بیمه ایران در ساماندهی شعبات و نمایندگی های خارج از کشور را مورد بررسی قرار داد.

به نظر می رسد ، فقدان انگیزه اصلاحان ساختاری در مدیران بیمه ایران منجر شده که مدیریت بهینه ای بر این مراکز صورت نگیرد در حالیکه استفاده بهینه از مراکز مزبور در شرایط فعلی که تا حدودی روابط بین الملل جان گرفته بیش از تصمیمات دیگر مانند تاسیس بیمه خارجی و … می تواند در استفاده از ظرفیتهای مغفول فعلی راهگشا باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×    =  56