سیف: ۹۲۱۰ فقره گشایش اعتبار با دلار ۴۲۰۰ تومانی انجام شد

رییس کل بانک مرکزی حجم گشایش اعتبار بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومان را ۹۲۱۰ فقره اعلام کرد.

به گزارش ریسک نیوز،ولی الله سیف در آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی نیما که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در بانک مرکزی برگزار شد، افزود: این حجم از گشایش اعتبار معادل 2 میلیارد و 361 میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش یورو نیز 5250 فقره با ارزش یک میلیارد و 555 میلیون دلار از تاریخ 22 فروردین تا سوم اردیبهشت ماه تخصیص داده شده است، تصریح کرد: همچنین 6085 فقره به ارزش یک میلیارد و 342 میلیون دلار نیز ارزهای محتلف با دلار 4200 تومانی تخصیص داده شده است.

سیف با اشاره به اعلام آمادگی صرافی بانک‌ها برای همکاری گفت: صرافی‌های بانک‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که بدون هیچ محدودیتی ارز را خریداری کنند البته هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه اولویت اصلی به حرکت در آمدن سامانه نیماست، تصریح کرد: بر همین اساس واردات و صادرات کشور در شرایط مناسبی جریان پیدا می کند، البته برای تامین ارز مسافرت‌های خارجی، دانشجویان و بیماران تصمیماتی گرفته شده و با امکاناتی که ممکن است در سامانه نیما ایجاد شود، اقدامات جدیدی در این موارد انجام می‌شود.

رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به قابلیت‌های سامانه نیما گفت: تمام منابع و مصارف در یک محل جمع و بر اساس برنامه سیاست‌گذار عرضه تعیین می‌شود. ضمن آنکه واردکنندگان کالا و خدمات و همچنین صادرکنندگان که شامل دولت و بخش خصوصی است، می توانند از این سامانه بهره‌گیری کنند. همچنین واسطه‌گران شامل بانک‌ها و صرافی‌ها منابع را از سمت عرضه‌کنندگان به متقاضیان هدایت می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  9  =  63