راه‌اندازی ۳ کلینیک تامین‌اجتماعی ویژه زنان در تهران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: راه اندازی ۳ کلینیک تامین اجتماعی ویژه زنان در تهران در دستور کار قرار دارد و تلاش داریم این کلینیکها در سراسر کشور احداث شود.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از مهر علی ربیعی افزود: در معاونت روابط کار به دنبال تدوین برنامه‌ای هستیم که در چارچوب قوانین موجود روند ارتقای زنان در محیطهای کاری را تسریع کند.

ربیعی با تاکید بر نقش پررنگ زنان در تولید ثروت در جامعه گفت: طبق گزارشاتی که دریافت کردم، می‌دانم که زنان به اندازه شایستگی‌های خود در محیط های کاری ارتقاء نمی‌یابند و تدوین این برنامه به منظور برطرف کردن همین مشکل است.

وی گفت: راه‌اندازی سه کلینیک تامین اجتماعی ویژه زنان در تهران در دستور کار قرار دارد و تلاش داریم این کلینیکها در سراسر کشور احداث شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: درحال حاضر دو میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده زن کارگر و ۴۰۰ هزار بازنشسته زن کارگر در جامعه تأمین اجتماعی داریم که تلاش می‌کنیم تا مشکلات آنها را در قالب چند محور به دولت ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه شناسایی مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی و آسیبهای محیط کار و اجتماع برای زنان کارگر، بهداشت جسمی زنان در محیط کار و ارتقای سطح زندگی زنان کارگر را در دولت دنبال خواهیم کرد، افزود: با تلاش دولت توانستیم ۵۰ درصد داروهای نازایی را در بخش تأمین اجتماعی تحت پوشش قرار دهیم و همچنین تجهیز زایشگاه‌های تامین اجتماعی و کمک به زایمان طبیعی در دستور کار قرار دارد.

ربیعی تأکید کرد: با معاونت زنان ریاست جمهوری همکاری‌هایی را برای اجرای دستور العمل‌هایی به منظور ارتقای سطح زندگی زنان کارگر دنبال می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حضور زنان ایرانی از عرصه کار در ایران نکته جدیدی نیست خاطر نشان کرد: هیچ گاه زن ایرانی از عرصه تولید و مشارکت دور نبوده است.

ربیعی ادامه داد: زنان ایرانی از گذشته‌های دور در قالی باف خانه، شالیزارها، دامداری ها و … فعالیت داشتند و باید گفت که زن ایرانی در دنیای جدید و مدرن وارد فضای کار نشده است.

وی یادآور شد: به عنوان کارگر سالهای گذشته از نزدیک با مشکلات زنان کارگر آشنایی دارم و می‌دانم که کارگران زن مشکلاتی بیش از مردان دارند.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران زن سختکوش‌تر از مردان هستند تصریح کرد: زنان به علت مدیریت امور منزل با دشواری‌های کاری بیشتر روبرو هستند.

ربیعی با اشاره به نامگذاری روز سوم هفته کارگر با عنوان روز کارگر، جوانان، زنان و خانواده گفت: این نامگذاری تنها مسئله صوری و یک یاد کوتاه نیست، بلکه نشانگر احترام به فعالیت های زنان زحمتکش کارگر است و نشان دهنده این است که صدای زن کارگر را باید شنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  1  =  10