پژوهشکده بیمه ۹ ساله شد

انتشار 100عنوان کتاب در حوزه بیمه

هشت سال از آغاز فعالیت پژوهشکده بیمه گذشت و این مرکز پژوهشی و آموزشی وارد نهمین سال فعالیت خود شد.پژوهشکده بیمه تا کنون بیش از 100 عنوان کتاب در حوزه های عمومی و تخصصی بیمه منتشر کرده است. از سوی دیگر برگزاری هر ساله همایش ملی و سمینار بین المللی بیمه و توسعه از دیگر اقدامات پژوهشکده بیمه است.

به گزارش ریسک نیوز،در حالی که سال ها از تولد بیمه در کشور ما می گذرد، تا مدتها جای خالی پژوهشگران این حوزه احساس می شد. پدید آمدن موضوعات جدید در حوزه بیمه، حضور نهادی پژوهشی برای حل مسائل روز و ایجاد سازمانی برای پیگیری مسائل کلان فکری و پژوهشی به دور از موارد اجرایی را الزامی می کرد.

در همین راستا و به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی وتوسعه پژوهش های علمی وکاربردی در زمینه بیمه و همچنین سامان دهی پژوهش‌های بیمه‌ای وفراهم آوردن بستر مناسب رشد و توسعه صنعت بیمه درکشور، پژوهشکده بیمه براساس مصوبه مجمع عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی، ‌با سه گروه پژوهشی بیمه های اشخاص، گروه پژوهشی بیمه های اموال و مسئولیت وگروه پژوهشی عمومی بیمه تشکیل شد.

پس از موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد پژوهشکده بیمه، تهیه وتنظیم اساسنامه در دستور کار قرار گرفت و اساسنامه تنظیم شده به وزارت علوم، تحقیقات وفن‌آوری ارسال و مراحل تصویب آن پیگیری شد.

اساسنامه مزبور پس از تصویب شورای گسترش آموزش عالی در تاریخ 17/10/1384، برای اجرا در تاریخ 20/12/1384 به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

در اجرای ماده 5 اساسنامه (ارکان پژوهشکده بیمه) تعیین اعضاء هیأت امنا پیگیری و درتاریخ 11/7/1385 احکام پنج نفر از اعضای پیشنهادی هیأت امناء پژوهشکده بیمه صادر وابلاغ شد.

این پژوهشکده ضمن وابستگی سازمانی به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پاسخگویی به نیازهای پژوهشی بیمه مرکزی و صنعت بیمه از نظر علمی تابع قوانین پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و با مراکز دانشگاهی و پژوهشی داخل و خارج از کشور همکاری‌های علمی و پژوهشی دارد.

پژوهشکده بیمه تا کنون بیش از 100 عنوان کتاب در حوزه های عمومی و تخصصی بیمه منتشر کرده است. از سوی دیگر برگزاری هر ساله همایش ملی و سمینار بین المللی بیمه و توسعه از دیگر اقدامات پژوهشکده بیمه است.

همچنین برگزاری دوره های آموزشی، حمایت از پایان نامه های مرتبط با صنعت بیمه، ایجاد کتابخانه تخصصی بیمه و انتشار نشریات درون سازمان و برون سازمان در زمینه بیمه و انتشار پژوهشنامه، انتشار نشریات دوره ای، کتابخانه متعبر، سایت، آموزش اقدامات موثر پژوهشکده در تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با نیاز صنعت بیمه کشور بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  2  =