ماجرای شلوارک پوشیدن سام درخشانی در جام جهانی

خطری که همیشه سلبریتی‌ها را تهدید می‌کند و مدام مثل سایه دنبالشان راه می‌رود، حاشیه است. گاه خود ستاره گزک به دست حاشیه می‌دهد، گاهی هم شخصی یا اشخاص ثالثی پیدا می‌شوند که چوب لای چرخ خانم یا آقای ستاره می‌گذارند.

به گزارش ریسک نیوز،سام درخشانی از آن دست سلبریتی‌هاست که توی سفر برزیل، مورد دومی شامل حالش شد و حاشیه‌های زیادی گریبانش را گرفت. همین دلیل باعث شد تا بخواهیم گپ کوتاهی با او بزنیم. تلفن ما را چون فکر می‌کرد برای آگهی خودرواش تماس گرفته‌ایم پاسخ داد و به قول خودش غافلگیر شد!

سئوال ما را که با حوصله پاسخ می‌داد، معلوممان شد که هنوز حاشیه دست از سرش برنداشته است. باید نوشت، از سفر بازگشته، اما سفر از او بازنگشته است.

– از سفر برزیل تعریف کنید. چطور بود؟ خوش گذشت؟

خوب بود اما کاش بعد از بازی با آرژانتین برمی‌گشتیم. هم ما، هم تیم‌ملی. بازی آخر مقابل بوسنی حال همه را گرفت. اما در کل تجربه جام جهانی، تجربه خیلی خوبی برای زندگی من شد.

– چطور شد که به برزیل رفتید؟

چند وقت قبل از جام جهانی قرار گذاشته شد با حمایت اسپانسر، هیات 40 نفره‌ای از هنرمندان ایران عازم برزیل شوند تا مستندی ساخته شود. همراه با یک سری داستانک‌های کوتاه که توی دل این مستند جا داده شده‌اند. ضمن اینکه کار اسپانسر این بود که روی پیراهن بچه‌ها تبلیغ کند.

– یعنی فیلم نامه‌ای هم از قبل در نظر گرفته شده بود؟

بله. آقای لطیفی چیزهایی نوشته بودند برای محسن تنابنده و من و رضا گلزار و امین حیایی و خیلی‌های دیگر. در فیلم نامه داستان‌هایش مطرح شده بود.

– چطور شد که دیگر این اتفاق‌ها رخ نداد؟

مشکلاتی پیش آمد و اسپانسر نتوانست از تیم حمایت کند و بچه‌ها پخش و پلا شدند و رفتند قرارداد کاری بستند یا خودشان به سفر خارج از کشور رفتند. بعضی‌ها هم لطف کردند، گفتند ما بخاطر مردم انصراف دادیم و نمی‌خواهیم این سفر را برویم در حالی که آن زمان هیچ کس قرار نبود این سفر را برود. دو روز مانده به سفر بود که به ما گفتند بیایید آژانس تعطیلات ایرانی.

–  به نظر شما مستند دیدنی شده؟

با این حاشیه‌هایی که برای ما اتفاق افتاد خالی از لطف نخواهد بود و حتما با استقبال مردم روبرو خواهد شد. فکر می‌کنم اگر در دو یا سه CD منتشر شود خیلی بهتر خواهد بود. انشااله این مستند بفروشد تا پول این عزیزان دربیاید.

– حاشیه‌ها باعث فروش مستند هم می‌شود.

بله. برای تهیه کننده کار خوب شد، برای ما خیر. حرف و حدیث‌هایی که برای ما ایجاد شد خوب نبود.

– حاشیه‌ها را پیگیری می‌کردید؟

بله. از رسانه‌ها و فضای مجازی پیگیر این مسائل بودیم. زنگ هم می‌زدند و می‌گفتند. وقتی هم که خارج از کشور باشی یک کلاغ را چهل کلاغ می‌کنند. کمی هم بچه‌های خودمان داستان را ترسناک کرده بودند.

– تذکری هم به شما دادند؟

نه. انصافا کسی چیزی نگفت!

– عملکرد تیم‌ملی را چطور دیدید؟

برنامه‌ای در برزیل ساخته می‌شد به سیاق برنامه عادل فردوسی‌پور. ما آنجا توانستیم به کمک یکی از دوستان که به زبان پرتغالی وارد بود با کارشناسان این برنامه صحبت کنیم که ایشان اعتقاد داشتند عیار تیم ایران مقابل بوسنی مشخص خواهد شد. چون توی دو بازی اول ایرانی‌ها برای تساوی به میدان آمده بودند و کاملا دفاع می‌کردند. اما بازی مقابل بوسنی به دلیل اینکه از نظر نتیجه برای ایرانی‌ها مهم بود میزان توانایی تیم ایران را نشان خواهد داد که همانطور هم شد.

– عملکرد کی‌روش را چطور ارزیابی می‌کنید؟ به صلاح ایران است که بماند؟

در اینکه کی‌روش مربی بزرگی است شکی نیست. اما باید در ایران اتفاقاتی بیفتد که توانایی فوتبال ایران بالا برود. کی‌روش به عنوان یک ابزار کمک می‌کند و باید ابزارهای موردنیاز دیگر فوتبال نیز فراهم شود.بازیکنان بزرگ تربیت شوند و بازی‌های تدارکاتی خوبی در اردوهای مناسب فراهم شود.

– به نظرت کی‌روش ماندنی است؟

مطمئن باشید برای کی‌روش هم یک داستان جور می‌کنند و ردش می‌کنند که برود. یک مدت مربی داخلی می‌آورند تا یک بحران دیگر رخ بدهد تا یک مربی خارجی دیگر بیاید و تیم را دست بگیرد.

– توی برزیل بچه‌های تیم‌ملی را از نزدیک می‌دیدید؟

بیشتر قرنطینه بودند و بنا به دستورات کی‌روش که درست هم بود زیاد با افراد متفرقه ارتباطی نداشتند. در هتل‌هایی هم که با بچه‌های تیم‌ملی یکی بودیم طبقه‌شان با ما جدا بود و دسترسی به آنها نداشتیم. حتی بعد از بازی با آرژانتین آسانسور آنها طبقه ما نمی‌ایستاد.

– اما عکس‌های زیادی از شما و بازیکنان منتشر می‌شد…

خیلی اتفاقی بود. موقع رفتن به استادیوم یا توی آسانسور و اینجور جاها یکهو همدیگر را می‌دیدیم.

– حضور هنرمندان در برزیل کمکی به تیم‌ملی کرد؟

اصلا حضور ما در برزیل برای کمک به فوتبال ایران نبود. صرفا یک دلگرمی بود به بازیکنان که در کنارشان باشیم.

هنرمندان در برزیل کانون توجه بودند. این کانون توجه بودن باعث همبستگی می‌شد. هنرمندان به دلیل جلب توجهی که می‌کردند باعث می شد ایرانی های زیادی از سراسر جهان با آنها عکس بگیرند. البته بازیکنان تیم‌ملی هم خوشحال بودند و می‌گفتند که حضور شما در برزیل خوب است.

– شما نماینده هنرمندان ایرانی محسوب می‌شدید؟

نماینده هنرمندان نبودیم. ما از طرف خودمان رفته بودیم. از طرف دولت هم نبودیم. البته هر ایرانی که به خارج کشور می‌رود باید نماینده مردم ایران باشد و در حد توانش کار فرهنگی انجام دهد تا ابهاماتی که توی دنیا در مورد ملت ایران است رفع شود.

– برای پوشش شما در برزیل حاشیه‌های زیادی درست شد…

شلوارک؟! مگر شلوارک پوشیدن چه ایرادی دارد؟ ما به زمین فوتبالی که کنار هتل بود و با شلوارک برگشتیم این داستان‌ها درست شد!

بچه‌های تیم‌ملی که با شلوارک به پاساژ برای خرید رفته بودند. آنها که بیشتر سفیر ایران در برزیل محسوب می‌شدند. ماها را فقط ایرانی‌ها می‌شناختند!

– حساسیت روی شما بود…

نه این حساسیت‌ها را ایجاد کردند. اگر شلوارک پوشیدن ایراد دارد، چرا فقط برای ماست ایرادش؟! یک سری داستان‌ها بود که می‌خواستند درست کنند تا یک سری بحث‌های دیگری به وجود بیاید. مثلا شایعه ازدواج من و خانم نرگس محمدی!

– کامبیز دیرباز و پژمان بازغی دوستان صمیمی شما هستند. چرا آنها به همراه شما برزیل نیامدند؟

کامبیز که بچه‌اش تازه به دنیا آمده بود و اصلا صحیح نبود که خانواده‌اش را در این موقعیت تنها بگذارد. پژمان هم در شمال فیلم برداری سریالی برای ماه رمضان بود که برای ماه رمضان آماده‌اش می‌کردند که متاسفانه به پخش هم نرسیده.

– استقلال یارگیری‌هایش را تقریبا انجام داده است. راجع به این تیم چه نظری دارید؟

به دلیل سفر برزیل و حجم کاری که داشتم و همچنین این چهار پنج روزی که توی ایران درگیر حواشی بودم، فرصت این نشده که خبرهای باشگاه استقلال را پیگیری کنم.

– بازی‌های جام جهانی را می‌بینید؟!

بله. برزیل که بودم بازی‌ها را از توی لابی هتل پیگیری می‌کردیم. به ایران هم برگشتیم بازی‌ها را هر جا که باشم دنبال می‌کنم.

– طرفدار کدام تیم هستید؟

طرفدار اسپانیا بودم. اما متاسفانه از گروهشان صعود نکردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  3