ریزه خواری یا کسب و کار/ آزاده محسنی

  1. در روستا ها هم سیستم های انلاین استقرار پیدا کرده و اهالی روستا بسیاری ازحدمات خود را به صورت اینترنتی دریافت می کنند اما بیمه الکترونیک را نشنیده و اغلب بیمه های ما همچنان عملیات دستی را بر الکترونیک ترجیح می دهند. علت چه می تواند باشد جر اینکه الکترونیک شدن صنعت بیمه باعث شفافیت شده و این مسئله بسیاری از کژ روشی ها  را برملا می کند.
  2. فرض کنیم در جامعه ما بیمه شخص ثالث اجباری نبود در این صورت چند درصد از شرکت های فعلی فعال در این صنعت می توانستند برای شش ماه روی پای خود بمانند. در سال 92 از 149.6 هزار میلیارد ریال بیمه تولیدی نزدیک 84 هزار میلیاد ریال آن مربوط به بیمه شخص ثالث(71.6 هزار میلیارد ریال) و بدنه(12 هزار میلیارد ریال)  بوده است یعنی 56 درصد حق تولیدی بیمه در سال 92 مربوط به خودرویی بوده که در سایه مقررات کشور به بیمه مراجعه کرده و بعد از بیمه شخص ثالث بیمه بدنه را هم انجام داده است. یعنی در حقیقت مشتری را دولت فرستاده وبیمه چندان نقشی در جذب مشتری نداشته است.  بر این اساس صنعت بیمه ما نه یک کسب و کار که ریزه خوار اجرای مقررات از سوی دولت است.شاید نوبت آن رسیده که بیمه ها هم برای خود کسب و کاری واقعی را دست و پا کنند. وقتی به گردهمایی های بیمه ای سر می زنیم کمتر فکر جدیدی شما را مجذوب می کند.جمع ها و حرف هایی رنگ و رورفته و تکراری که چهره های شرکت کننده نیز برای خودشان هم تکراری شده اند.
  3. بیایید از خودمان سوال کنیم که چه کسی بیمه مرکزی را جدی می گیرد. اصلا کسی غیر از بیمه ها متولی بیمه را می شناسد.رسالتش را و اهدافش را کسی تا بحال شنیده است.اگر روزی برسد که بیمه هایی که از سوی دولت اجباری شده را مختار اعلام کنند چه چیزی از صنعت بیمه ما باقی می ماند؟بر همین اساس اغلب فعالان صنعت بیمه ما از شفافیت و از الکترونیک شدن صنعت بیمه خوششان نمی اید.
  4. مردم برای اینکه پولشان را به بانک بسپارند همه پشت درهای بانکها صف می کشند اما آیا چند درصد از مردم ما حاضرند برای اینکه امنیت شان را به بیمه بسپرند با رغبت پشت در های شعب بیمه ای دست کم مکثی کنند. ایا جز این است که بیمه های ما زیرچتر امن مقررات بیمه های اجباری به امرار معاش می پردازند و لذا خود را بی نیاز از احساس می کنند و برای این که این حاشیه امن را از دست ندهند از هر گونه حرکت در فضای روشن دوری می گزینند؟
لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

10  ×  1  =