بیمه کارگران ساختمانی با پرداخت ۷ درصد حق بیمه

نمایندگان مجلس با ۱۴۱ رای موافق مصوب کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان در خصوص طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی موافقت کردند که کارگران ساختمانی با پرداخت ۷ درصد حق بیمه توسط سازمان تامین اجتماعی بیمه شوند.

به گزارش ریسک نیوز،در جریان رسیدگی به طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی (اعاده شده از شورای نگهبان) نمایندگان مجلس با 141 رای موافق از مجموع 216 نماینده حاضر مصوب کردند که سازمان تامین اجتماعی مکلف است 7 درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال مشمول ماده یک این قانون و معادل 12 درصد مجموع عوارض و درآمد ناشی از صدور پروانه ساختمان به شهرداری و دیگر مراکز صدور پروانه ساختمانی را که به عنوان سهم کارفرما می‌باشد از مالک دریافت و کارگران مذکور را بیمه کند.

همچنین تبصره ذیل این ماده که بر اساس آن سهمی از مالیات بر ارزش افزوده برای بیمه‌ یکارگران ساختمانی در نظر گرفته می شد حذف شد.

بر اساس این گزارش تبصره 4 ماده 5 این طرح نیز با 161 رای موافق، 6 رای مخالف، 4 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر مصوب شد که بر اساس آن مراکز دینی از قبیل مساجد و تکایا، حسینیه‌ها، دارالقرآن‌ها، از پرداخت 20 درصد سهم کارفرما معاف بوده و سهم کارفرما از محل ماده 5 قانون تامین می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

10  ×  1  =