رویانیان در آستانه بازگشت به پرسپولیس

احتمال بازگشت مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس به این سمت طی یکی دو روز آینده وجود دارد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از افکارنیوز، طبق اخبار شنیده شده روز سه شنبه جلسه ای میان مسئولان شرکت بهره‌بردار باشگاه پرسپولیس و رویانیان برگزار شده که طرفین به توافقاتی هم دست یافته‌اند اما هنوز این موضوع قطعی نشده است و احتمال بازگشت محمد رویانیان را بیش از پیش بالا برده است.

همه ما به خاطر داریم که سال پیش اعلام برکناری محمد رویانیان از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس اتفاق عجیبی بود که همه اخبار فوتبال را به طور کامل تحت تاثیر قرار داد. در حالیکه روزهای پایانی فصل نقل و انتقالات مثل همیشه قیل و قال اخبار جابجایی ستاره ها در صدر اخبار قرار داشت و باشگاه ها آخرین تلاش های خود را برای صید ستاره های درشت تر انجام می دادند، برکناری رویانیان خبری بود که مثل توپ صدا کرد و بهت و حیرت همگان را برانگیخت.

در آن زمان بیشتر اخبار حاکی از اختلاف سردار و وزارت ورزش بود و اکثرا استقبال اعضای هیات مدیره از رفتن محمد رویانیان را برنامه‌ای از پیش طراحی شده می دانستند و بیشتر به یک کودتای زیرپوستی تشبیه می کردند. به نظر می‌رسید برخی از قبل تلاش کرده بودند زمینه رفتن وی را فراهم کنند تا گزینه‌های مدنظرشان را به باشگاه بیاورند و مدیرعامل کنند. اتفاقاتی که بعد از انتخاب سرمربی پرسپولیس رخ داد و گزینه مدنظر برخی اعضا انتخاب نشد و محمد رویانیان حرفش را به کرسی نشاند نیز در این پشت خالی کردن بی تاثیر نبود.

چندی پیش نیز آقای رحیمی مدیر عامل بعدی پرسپولیس تقریبا به همین سرنوشت دچار شد.او نیز در صحبت هایش دلیل اصلی برکناری از سمتش را اختلاف با وزارت ورزش بیان کرد و گفت از دو هفته بعد از ابلاغ حکم مدیرعاملی من، مخالفت‌ها شروع شد که دایی باید برود. این در حالی بود که هنوز فصل شروع نشده بود وگودرزی (وزیر ورزش و جوانان) اگر می‌خواست ما فراتر از وظایفمان حرکت کنیم، باید از اول می‌گفت. قبل از ابلاغ حکم، حرف اول و آخر گودرزی این بود که دایی باید برود! این اتفاق درست ۱۰ روز بعد از ابلاغم رخ داد. در اولین ملاقات من با وزیر گفته شد که دایی باید برود.

اما سوالی که ذهن ما را درگیر می کند این است که این تغییرات در تیم پر طرفداری مثل پرسپولیس چگونه صورت می گیرد؟همه طرفداران پرسپولیس خوب می دانند که عدم ثبات مدیریتی و تغییرات گسترده عامل اصلی ضعف تیم در نتیجه گیری مطلوب و مانع پیشرفت این تیم می باشد.

بدون شک با توجه به اتفاقاتی که طی این چند سال در پرسپولیس رخ داده است نقش وزارت ورزش در این تغییرات پر رنگ و قابل ملاحظه بوده است در حالی که وزارت ورزش به عنوان یک نهاد دولتی وظیفه بهبود بخشیدن و پیشرفت ورزش را بر عهده دارد اما شاید با تصمیمات غیر فنی و سلیقه ای خود نه تنها باعث پیشرفت نشده بلکه تا حدود زیادی نیز به شرایط تیم لطمه زده تا جایی که هم اکنون شرایط تیمی مثل پرسپولیس با این همه هوادار به جایی رسیده که نه ثبات مدیریتی داشته و نه جایگاه مناسبی در لیگ دارد و نه حتی یک بازیکن ملی پوش!!

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  2  =  18