بهبود شرایط بیمه درمانی در هند

در آخرین گزارش منتشر شده درباره صنعت بیمه در هندوستان آمده است که بیمه درمانی در این کشور در سال جاری میلادی شرایط بهتری را تجربه می کند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از سایت بیزینس ویر، در آخرین گزارش منتشر شده درباره صنعت بیمه در هندوستان آمده است که بیمه درمانی در این کشور در سال جاری میلادی شرایط بهتری را تجربه می کند.

در حال حاضر بیمه های درمانی تنها بخش کوچکی (تقریبا 10 درصد) از جمعیت این کشور را پوشش می دهند. اما با ارائه راهکارهای جدید توسط دولت دهلی مانند برنامه دواطلبانه بیمه درمانی یا ورود شرکت های خصوصی به این بازار، این امید وجود دارد که این صنعت رشد خوبی را تجربه کند.
طبق این گزارش، بازار بیمه هند منحصر به فرد است و در سال های اخیر و پس از ورود بازیگران خارجی به این کشور توسعه یافته است. بیمه درمانی هند بین سال های 2002 تا 2008 میلادی حدود 37 درصد رشد داشته است. هرچند درصد نفوذی این نوع بیمه در این کشور همچنان پایین است اما یکی از سریع ترین صنایع رو به رشد هند محسوب می شود.

 بنا بر گزارش های منتشر شده، ضریب نفوذ صنعت بیمه در هند طی سال های 2001 تا 2010 میلادی، از 2.3 درصد به 5.2 درصد افزایش یافت. این ضریب شامل انواع بیمه نامه هایی می شود که اکنون در این کشور در اختیار عموم مردم گذاشته می شود.

 در حال حاضر، بیش از 72 درصد هزینه های درمانی در کشور هند در زمان بیماری و از محل هزینه های پیش بینی نشده توسط خود بیماران پرداخت می شود؛ این روش بسیار ابتدایی است و در اغلب موارد موجب گسترش فقر می شود.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

51  −  44  =