زنگ تخفیف گروهی بیمه شخص ثالث نواخته شد

با وجود توافق صنعت بیمه مبنی بر عدم اعطای تخفیف گروهی

اعطای رسمی تخفیف ۱۵ درصدی بیمه ایران به بیمه های شخص ثالث ، رسماً زنگ تخفیف گروهی به این رشته بیمه ای نواخته شد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از اعتبار نیوز ، پس از دو سال از توافق مدیران عامل صنعت بیمه مبنی بر عدم اعطای تخفیف گروهی به بیمه‌های شخص ثالث و اجرای ناقص آن از سوی متعهدین ، با اعطای رسمی تخفیف 15 درصدی بیمه ایران به بیمه های شخص ثالث ، رسماً زنگ تخفیف گروهی به این رشته بیمه ای نواخته شد.

در حالی که سالهاست صنعت بیمه ، بیمه شخص ثالث را زیان ده عنوان می نماید و آمارهای رسمی بیمه مرکزی بیمه شخص ثالث را در کنار بیمه درمان تکمیلی و بیمه بدنه به عنوان رشته‌های پرریسک و پر خسارت معرفی می نماید اما بنظر می رسد بازهم شرکت های بیمه ، برای جبران نقدینگی خود ، در مقاطع مختلف از روش ثالث فروشی بهره می برند.

در حالی که بیمه ها تجربه ناموفق یکی از بیمه های خصوصی را در ثالث فروشی پیش روی خود دارند، اما در تلاش هستند با تعبیر بیمه شخص ثالث به عنوان " کرم سر قلاب" ، مشتریان بیشتری را صید نمایند.

بر کسی پوشیده نیست که با افزایش دیه ، حق بیمه نیز افزایش یافته است و بسیاری از مردم در شرایط فعلی توان خرید پوشش های بیمه ای را ندارند و در این بازار مشتری به سمت شرکتی می رود که تخفیف بیشتری به وی اعطا می کند. حتی حاضر است بیمه نامه شرکت هایی را در سرزمین اصلی خریدار نماید که صرفا مجاز به فعالیت در مناطق آزاد هستند تا به نوعی بگوید دارای پوشش بیمه است.

در این مسیر اما از هفته گذشته و با اعلام رسمی شرکت بیمه ایران ، اعطای تخفیف 15 درصدی به بیمه شخص ثالث آغاز شد و شرکت های بیمه که رهبری بیمه ایران را در صنعت بیمه پذیرفته اند به تبع آن تخفیف 15 درصدی را آغاز کردند.

در این میان برخی شرکت ها برای جلوگیری از سرنوشتی ناگوار ، برخی خودروها را مشمول این تخفیف نمی کنند ، مثلاً گروه خودرویی پراید – پیکان و رنو سپند یا گروه اتوکار ها یا گروه بارکش ها در برخی شرکت ها نمی توانند از تخفیف 15 درصدی بهره مند شوند.

باید دید آیا صنعت بیمه صرفاً در سه ماهه پایانی سال همچون همیشه بعلت کمبود نقدینگی تخفیف گروهی را آغاز کرده و این مرحله کوتاه مدت است یا این بازی قرار است ادامه یاید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +    =  13