چین صندوق بیمه بلایا راه اندازی می کند

برای جبران خسارت های ناشی ازحوادث طبیعی

دولت چین اعلام کرد که برای جلوگیری و جبران خسارت های ناشی از تغییرات آب و هوایی و حوادث طبیعی صندوق بیمه بلایا راه اندازی می کند.

به گزارش ریسک نیوز،از  صنعت بیمه و به نقل از "سی آر آی"، کمیسیون قانونگذاری بیمه در چین به دنبال تاسیس صندوق بیمه بلایا در سال 2015 میلادی است.

"ژیانگ جانبو" رئیس این کمیسیون در این باره گفت که کمیسیون قانونگذاری بیمه اولویت های خود را در سال جدید میلادی مشخص کرده است و ما در نظر داریم که پیش نویس بیمه فاجعه زلزله را به شورای ملی ارائه کنیم.

او ادامه داد که ما در سال جاری بیمه بلایای طبیعی را تقویت می کنیم و در این مسیر با بخش های مشابه و مربوطه برای راه اندازی صندوق کامل مشورت و رایزنی می کنیم.

از سوی دیگر، این کمیسیون در سال جاری به دنبال تقویت بیمه نامه های درمانی در تمامی شهرهای اصلی چین است.

طبق گزارش این کمیسیون، صنعت بیمه چین بیش از 300 میلیارد دلار ارزش دارد و میزان دارایی های این صنعت از سال 2014 با 17.5 درصد رشد به 1.5 تریلیون دلار رسیده است.

پیش از این نیز در خبرها آمده بود که قانون گذاران چینی به دنبال آن هستند که برای تحت پوشش قرار دادن خسارت های ناشی از بلایای طبیعی در این کشور نظام بیمه ای تاسیس کنند.

طبق گزارش های منتشر شده، در سال 2013 میلادی به دلیل وقوع چندین حادثه طبیعی 69 میلیارد یوان (11.3 میلیارد دلار) خسارت به این کشور وارد شده است. و به گفته مقامات رسمی وقوع توفان ها در سال 2014 میلادی، بیش از 20 میلیون دلار هزینه به این کشور وارد کرده است. زلزله "سیچوان" کشور چین در سال 2008 میلادی یکی از پرهزینه ترین فجایع طبیعی دنیا بود که خسارت مالی 147 میلیارد دلاری بر جای گذاشت.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  +  1  =