صنعت بیمه راهکاری برای حفظ و افزایش سرمایه ملی

حمایت از صنعت بیمه سبب حفظ افزایش سرمایه ملی، افزایش سرانه اقتصادی و کاهش ریسک های در ارتباط با تبادلات مالی و پولی می شود.

به گزارش ریسک نیوز،تاجیک کارشناس ارشد بیمه  گفت: بیمه به عنوان یکی از 3 مبلغ بازار سرمایه عبارت است از بیمه، بانک و بورس که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کند و در حمایت از صنعت خدمات و برای تسهیل در تبادل و مبادلات پولی و بحث سرمایه گذاری بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: همین امر موجب شده در کشورهای پیشرفته بخش اعظمی از سرمایه گذاری های بورس متعلق به سرمایه گذاری های شرکت بیمه باشد.

وی در رایطه با نقش بیمه در اقتصاد گفت: در حوزه سرمایه گذاری سبب افزایش اشتغال، افزایش سرانه اقتصادی و همچنین شرکت های بیمه با ارائه برخی از محصولات بیمه می توانند از ریسک های در ارتباط با تبادلات مالی و پولی پوشش بدهند و با ایجاد بسترهای مناسب و مطمئن به عنوان یکی از گزینه های اطمینان بخش تسهیل کننده بحث تولید و صنعت باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اثرات شرکت های بیمه در بخش حفظ و افزایش سرمایه ملی است. زمانی که بنگاه تولیدی با سرمایه کشور شروع به کار می کند و بعد از مدتی به هر دلیل دچار خسارت می شود اگر بیمه نامه کافی داشته باشد با پرداخت خسارت به موقع از طرف شرکت بیمه می توانند به حیات اقتصادی خود ادامه دهند و از چرخه ی اقتصادی محو نشود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×  2  =