تصویب اساسنامه بانک مهر اقتصاد

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به تصویب اساسنامه بانک مهر اقتصاد در شورای پول و اعتبار، گفت: ۵۱ درصد از سهام بانک مهر اقتصاد در فرابورس عرضه خواهد شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از بنکر (Banker)،دکتر نتاج – مدیر عامل بانک – با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات پولی، اظهار داشت: ساختار و ترازنامه و سایر صورت‌های مالی بانک مهر اقتصاد براساس قانون عملیات بانکداری بدون ربا و اصلاح اساسنامه و حقوق صاحبان سهام توسط بانک مرکزی بررسی و تصویب شد.
وی افزود: در سال‌های اخیر اساسنامه‌ نمونه‌‌ای را بانک مرکزی تدوین کرده و بانک‌ها باید اساسنامه خود را با آن تطبیق دهند، در همین راستا اساسنامه جدید بانک مهر اقتصاد تدوین و به بانک مرکزی ارائه شد که در هفتم بهمن ماه به تایید شورای پول و اعتبار رسید و در 18 بهمن ماه ابلاغ شد.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد تصریح کرد: بانک مهر اقتصاد چهارم اسفند به عنوان شرکت سهامی عام در اداره ثبت شرکت‌ها با سرمایه 1200 میلیارد تومان به ثبت رسید و امیدواریم با اخذ مجوز از بانک مرکزی بتواند سهم خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.
وی با بیان اینکه باید 51 درصد از سهام بانک مهر اقتصاد در بورس عرضه شود، گفت: برای عرضه سهام هماهنگی لازم در حال انجام است و طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، کسانی می‌توانند سهام بانک را خریداری کنند که از صاحبان فعلی سهام نباشند.
نتاج ضمن اعلام خبر عرضه سهام بانک مهر اقتصاد در آینده ای نزدیک ، افزود: سهامی که عرضه خواهد شد، به ارزش ذاتی نزدیک است و به عبارت دیگر سهام را با کف قیمت عرضه می‌کنیم؛ بنابراین نگرانی چندانی بابت فروش سهام در بازار نداریم.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد در خصوص اتصال بانک به شبکه شتاب اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم در بانک مهر اقتصاد برای این کار فراهم شده و هر زمان که بانک مرکزی به ما مجوز دهد، اتصال به شتاب عملیاتی خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  62  =  68