تامین اجتماعی از جیب دیگران هزینه می‌کند

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران اعلام کرد: در فرمول افزایش حقوق باز نشستگان به سوابق فعالیت و میزان پرداخت بیمه افراد توجه‌ای نشده است.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از تابناک سهراب قنبری با اشاره به افزایش 100 هزار تومانی حقوق بازنشستگان، به ایلنا گفت: با توجه به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان باید حدود ۱۷ درصد افزایش می‌یافت.

او با بیان اینکه هم اکنون در نحوه محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان اختلاف نظر وجود دارد افزود: در این زمینه به حقوق حداقل بگیر‌ها بیشتر توجه شده است و طوری خواهد شد که با کاهش حقوق حداکثر بگیر‌ها این دو به یک نقطه سر به سر خواهند رسید و متاسفانه در این مقوله توجه‌ای به افراد متوسط بگیر نشده است و حقوق آنان افزایش چندانی نخواهد داشت و زیان خواهند دید.

این فعال کارگری با انتقاد به عملکرد مسئولان و اینکه فرمول خاصی در باره افزایش حقوق ندارند عنوان کرد: در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان توجه‌ای به سوابق افراد نشده است و بدون توجه به عدالت اجتماعی فقط برای حمایت از قشر خاصی (حداقل بگیر) طرح ریزی شده است.

قنبری نحوه محاسبه در افزایش حقوق بازنشستگان را غیر کار‌شناسانه دانست و اذعان داشت: جبران حقوق حداقل بگیران نباید باعث تضییع حقوق حداکثر و متوسط بگیران شود.

او با بیان اینکه منابع تامین اجتماعی با این شکل هزینه کردن‌ها اتلاف می‌شود، افزود: اگر قرار است کمکی به قشر خاص بشود باید نسبت به سوابق پرداخت بیمه‌شان پرداخت شود.

او در خاتمه تاکید کرد: هزینه از جیب دیگران طبق اصل ۲۲ قانون اساسی ناعدالتی است و تعرض به اموال دیگران محسوب می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  24  =  28